Na wegzetten pv444 de eerste kmérs alleen maar slippend te remme
- Marijn van D. (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2007 21:19 #51167
door Marijn van D. (GAST)
Na wegzetten pv444 de eerste kmérs alleen maar slippend te remme is gemaakt door Marijn van D. (GAST)
Hallo,
Allereerst wil ik vermelden dat ik de zoekfunctie gebruikt heb omdat er al heel erg veel vragen beantwoord zijn
over remproblemen. Echter, ik kon geen oplossing vinden voor het probleem dat de pv444 van mijn vader heeft.
Het euvel: De auto staat enkele dagen (in garage) stil, de eerste paar kilometers kan niet normaal geremt worden, zodra de remmen aangrijpen blokkeren ze direct! De auto wordt op de handrem weg gezet en ik heb al tegen me pa gezegd dat ie voortaan beter in z'n versnelling kan laten staan, tenslotte staat ie in een garage.
Maar toch, is hier een oplossing voor? Na een aantal minuten gereden te hebben gaat het wel goed en remt de auto zoals ie hoort te doen...
vriendelijke groet,
Marijn.
Allereerst wil ik vermelden dat ik de zoekfunctie gebruikt heb omdat er al heel erg veel vragen beantwoord zijn
over remproblemen. Echter, ik kon geen oplossing vinden voor het probleem dat de pv444 van mijn vader heeft.
Het euvel: De auto staat enkele dagen (in garage) stil, de eerste paar kilometers kan niet normaal geremt worden, zodra de remmen aangrijpen blokkeren ze direct! De auto wordt op de handrem weg gezet en ik heb al tegen me pa gezegd dat ie voortaan beter in z'n versnelling kan laten staan, tenslotte staat ie in een garage.
Maar toch, is hier een oplossing voor? Na een aantal minuten gereden te hebben gaat het wel goed en remt de auto zoals ie hoort te doen...
vriendelijke groet,
Marijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-06-2007 12:39 #85594
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Na wegzetten pv444 de eerste kmérs alleen maar slippend te remme
<p><em>Marijn,</em></p><p><em>Dit lijkt verdacht veel op roestvorming in de remtrommels. Het is een bekend verschijnsel dat de remmen kunnen happen als er veel roest in de trommels zit. Zodra er een paar keer geremd is zijn de trommels weer schoon en is de remwerking weer normaal.</em></p><p><em></em></p><p><em>Het op de handrem wegzeten van een auto is niet bevordelijk voor dit effect.</em></p><p><em></em></p><p><em>Zijn de wielremcilinders nog wel in orde? Als ereen klein beetje remvloeistof op de remvoering lekt kan dit ook dergelijke effecten veroorzaken.
M.a.w. ik zou de remtrommels maar eens demonteren voor een grondige inspectie.</em></p>
M.a.w. ik zou de remtrommels maar eens demonteren voor een grondige inspectie.</em></p>
- Marijn van D. (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2007 12:20 #85593
door Marijn van D. (GAST)
Beantwoord door Marijn van D. (GAST) in topic Na wegzetten pv444 de eerste kmérs alleen maar slippend te remme
Han misdorn,
Bedankt voor je antwoord,
we gaan er volgende week is even rustig naar kijken!
thnx!
Bedankt voor je antwoord,
we gaan er volgende week is even rustig naar kijken!
thnx!