Rembekrachtiger schoonmaken

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-07-2007 10:15 #51055 door Arco Ruighaver (GAST)
Rembekrachtiger schoonmaken is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Ik heb miste regelmatig wat remolie uit het reservoir, nu heb ik mijn rembekrachtiger "Girling met niet te openen membraan kamer" eens goed bekeken en dan kom ik tot de volgende conclusies:</p><p>- Er zit remolie in de "membraan bak"
- Het membraan is heel, als ik aan de achterzijde blaas komt de lucht met een vaartje weer terugzetten, dus er staat spanning op het membraan en ook de veer werkt nog.
- Er zat "gekristaliseerde" remolie achter het afdekplaatje aan de zijkant, veel drap en veel smurrie.
- De rubber ring waar de witte nok van de vacuumslang in gaat is slecht/beschadigd.

Het lekken is eigenlijk begonnen nadat ik het luchtfiltertje bovenop schoon heb gemaakt, hier zat ook een hoop smurrie onder en ik verdenk dat er toen wat vuil via de ontluchting tussen de cylindertjes is gekomen.</p><p>Kan ik door goed schoonmaken en een nieuwe rubber ring voor de vacuumslang weer een niet lekkende rembekrachtiger verwachten of is het "over en uit" met de pret.</p><p>Gr</p><p>Arco</p><p> </p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2007 11:35 #86009 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Rembekrachtiger schoonmaken
Schoonmaken heeft weinig zin en de lekkage gaat daar niet van over. Alhoewel er voor de Girling revisiesets te koop zijn, is de revisie zelden succesvol. Er is hier al vaker over dit onderwerp geschreven.
De enige zekere oplossing is dus vervanging door een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-07-2007 12:35 #86008 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Rembekrachtiger schoonmaken
Helemaal met Piek eens, revisie loopt meestal op een teleurstelling uit. Je kan ook een bypass maken en zonder rembekrachtiger rijden. Remvermogen blijft hetzelfde, je moet alleen wat harder trappen.
De rembekrachtigers zijn overigens op dit moment in de aanbieding bij het VOD!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2007 13:55 #86007 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Rembekrachtiger schoonmaken
<strong>Dringend advies:Dit is levensgevaarlijk!Geen moeite meer doen en zeker geen geld er aan uitgeven.Weggooien en nieuwe kopen.Aanbieding vod.</strong>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2007 21:46 #86006 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Rembekrachtiger schoonmaken
Revisie heeft alleen zin als de cylinder onbeschadigd is. Indien onbeschadigd dan licht ophonen. Heb hierzelf goede ervaringen mee. Moet er bij vertellen dat ik siliconen remolie gebruik.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
30-07-2007 12:40 #86005 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Rembekrachtiger schoonmaken
<p>Ok duidelijk, bedankt voor de reacties!</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.