linker achterrem remt soms wel, soms niet

  • Jaco Meerveld (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2007 23:23 #51004 door Jaco Meerveld (GAST)
linker achterrem remt soms wel, soms niet is gemaakt door Jaco Meerveld (GAST)
<p>beste lezer,</p><p>met de APK is geconstateerd dat mijn linkerachterrem onbetrouwbaar functioneerd: soms remt hij prima, soms slecht en soms niet.</p><p>ik heb de trommel open liggen en ben de zoektocht naar de oorzaak begonnen: wie helpt mij.</p><p>hoofdremcilinder: ik meen dat deze direct leiding heeft, apart voor de linker kant van de auto, deze zou he dus perfect moeten doen, want linksvoor doet het goed.</p><p>remleidingen: zien er goed uit</p><p><strong>remkrachtverdeler: het is mij onbekend hoe ik kan zien of deze het doet, of niet en of deze het gemakkelijks direct te vervangen is, of is zonodig reviseren aan te raden.</strong></p><p><strong>flexibele remslang direct achter de krachtverdeler: deze kan in de loop der jaren poreus en verstopt raken: ik ga deze nakijken en z.n. vervangen.</strong></p><p>wielremcilinder: het lijkt te functioneren, het beweegt allemaal goed, binnen de stofhoes iets vochtig, maar niet drijfnat.</p><p>de remvoeringen: zien er prima gesleten (niet versleten) en droog uit: lijkt mij geen probleem, net als de trommel, de veren, de afstandshouder e.d.</p><p><strong>zie ik nu nog iets over het hoofd, vergeet ik wat</strong>: ik hoor het graag.</p><p> </p><p>groet jaco meerveld, hilversum, volvo amazon '69</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2007 08:47 #86249 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic linker achterrem remt soms wel, soms niet
<p>Hallo Jacco,</p><p>Ik denk dat de kwaal in de remdrukverdeler zit. Omdat je een 69-er hebt is er dus een gescheiden remsysteem en dus ook 2 remdrukverdelers. Voor ieder achterwiel zit er een afzonderlijke verdeler. Dit zou dan ook kunnen verklaren dat je het prebleem maar bij 1 wiel hebt.</p><p>Voor de remdrukverdeler is een revisieset verkrijgbaar, tenminste als je het type hebt dat met 4 boutjes en moertjes in elkaar geschroefd zit.</p><p>Het is volgens mij niet de slang, want die kan alleen het probleem van hangende remmen veroorazaken als die is opgezwollen aan de binnenzijde, dan remt hij dus eigenlijk de hele tijd en wordt de trommel ook erg warm. </p><p>En wat betreft de wielremcilinder: Als je hebt gecontroleerd of die aan beide zijden gangbaar is dan kan die ook niet ervoor zorgen dat je de ene keer wel en de andere keer geen remdruk hebt.</p><p>Kortom:</p><p>Zoek het volgens mij maar in de verdeler.</p><p>Succes, Dries Bakkenes</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.