Trillen bij remmen

• Dick van Aarst (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 23:53 #50993 door Dick van Aarst (GAST)
Trillen bij remmen is gemaakt door Dick van Aarst (GAST)
<p>Hallo Volvo vrienden,</p><p>Heb een probleem met remmen van mijn 67' volvo amazon, onder de 60 km remt hij probleemloos ( voel wel het pedaal heel lichtelijk op en neer gaan ) maar zodra het harder gaat trilt de auto enorm, heb de schijven af laten draaien en het probleem was even over, maar is weer terug gekomen.</p><p>Heeft iemand hier een idee over?</p><p>Groeten: Dick.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-08-2007 06:54 #86299 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Trillen bij remmen
Kromme schijven. Misschien zijn ze, mede door het afdraaien, al te dun. Dan vervormen ze nog makkelijker. Meet e dikte eens na. Met vervangen van schijven en blokken moet het opgelost zijn.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-08-2007 09:01 #86298 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Trillen bij remmen
<p>Beste Dick,</p><p>Dit probleem had ik ook. Wat Piek al schrijft, de remschijf(ven) vervangen en het probleem is opgelost.</p>

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 13:22 #86297 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Trillen bij remmen
<p>Hi! Dick,</p><p> </p><p>Wat is de staat van de remtrommels achter?</p><p>Komt het trillen meer van voren of van achter voor je gevoel?</p>

• Dick van Aarst (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2007 16:45 #86296 door Dick van Aarst (GAST)
Beantwoord door Dick van Aarst (GAST) in topic Trillen bij remmen
<p>Hallo Michiel, Piek, Ronald,</p><p>Bedankt voor de reactie:</p><p>Staat van de remmen achter recentelijk alles vernieuwd.</p><p>Trillen komt zuiver van voren en niet zo'n klein beetje ook.</p><p>Wat ik wel moet bekennen na het afdraaien heb ik de blokken niet vervangen, waren goed vlak en recht.</p><p>Wat Piek schrijft kan ook nog een mogelijkheid zijn alleen als ze te dun waren moet het betreffende bedrijf mij toch een seintje geven?</p><p>Ik ga alles vervangen!!!</p><p> Groeten: Dick.</p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2007 19:25 #86295 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Trillen bij remmen
<p>Hallo Dick,</p><p> </p><p><em>"Ik ga alles vervangen!!!"</em> - vooraleer dit te doen, toch nog even dikte vd
schijf opmeten, en controleren of de remschijf na opnieuw monteren niet te
los staat. Trilling kan ev. ook daardoor ontstaan?</p><p> </p><p>Groeten
</p>

• Dick van Aarst (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 16:35 #86294 door Dick van Aarst (GAST)
Beantwoord door Dick van Aarst (GAST) in topic Trillen bij remmen
<p>Hallo Wliiy,</p><p> </p><p>Wat bedoel je met '"te los staat"?</p><p> </p><p>Groeten: dick.</p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2007 18:00 #86293 door Willy De Baere
<p>Hallo Dick,</p><p> </p><p>ik dacht zo: remschijf en wiel worden op as gehouden dmv moer waardoor split pen gestoken wordt. Indien deze moer niet ver genoeg aangedraaid is (bvb uit vrees dat dan schijf te vast zou komen zitten), dan kan misschien wat speling op remschijf het resultaat zijn, en eventueel wat trilling bij remmen. Ik heb zelfde probleem: licht trillen bij remmen boven 60 km/uur - ik kijk dit vanavond bij mij nog na; het heeft naar alle waarschijnlijkheid met remschijven te maken; ik probeer ook nog met klokmeter slingering na te gaan (cfr suggestie Piek).</p><p> </p><p>Groeten, Willy</p>

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2007 19:25 #86292 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Trillen bij remmen
<p>wel oud, maar toch nog het volgende,</p><p> </p><p>uit mijn ervaring weet ik dat een trillend stuur met remmen duid op een probleem voorin, een schokkend pedaal en een trilling in de auto/ stoel ed duid op een probleem achterin. als de schijven afgedraaid zin bij iemand die zijn vak verstaat denk ik meer aan een speling in je voortrein de moer waar willy over praat is van het voorwiellager./ naaf dit staat daar los van (ook weer als hij goed staat afgesteld</p><p>aju,</p><p>hans</p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2007 21:04 #86291 door Willy De Baere
<p>ivm met mijn metingen destijds volgende:</p><p> </p><p>vooraf:
op pag.8214, 10018 CDRom vindt men volgende waarden voor schijfremmen:
dikte nieuw 12.7mm, minimum is 12.2mm</p><p>slingering: max. 0.10mm</p><p>dikteverschil: max. 0.03mm</p><p> </p><p>meting bij mij gaf: </p><p>dikte: ruim onder 12.2mm (na +-700.000km), iets van
10.xx mm -> had al lang vervangen moeten zijn</p><p>slingering: max. 0.03mm = minder als toegelaten 0.10mm</p><p>dikteverschil: niet gemeten, had ook geen zin omwille van dringende
noodzakelijke vervanging (2 nieuwe schijven van op Utrecht beurs
liggen klaar).</p><p>

Denk op dit moment: trilling is gevolg van combinatie "te dunne schijf" +
"dikteverschil mogelijks 0.03mm of iets meer". Na vervanging is trilling
hopelijk weg.
</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD