Rembekrachtiger

• Ad Bruijns (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 10:56 #50914 door Ad Bruijns (GAST)
Rembekrachtiger is gemaakt door Ad Bruijns (GAST)
<p>Ik heb een probleem met mijn rembekrachtiger van mijn amazon 121 uit 1965 met een enkel systeem.Het gaat om een lockheed rembekrachtiger. Kan iemand mij aan de hand van een schematje duidelijk maken hoe zo'n rembekrachtiger precies werkt of hoort te werken, want ik heb het idee dat het om een kleinigheidje gaat maar weet niet precies waar te zoeken.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-09-2007 11:31 #86700 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Rembekrachtiger
<p>Kijk eens op de volgende site :</p><p> www.volvoamazonpictures.se/ </p><p>Onder documents en dan manuals to download, daar vind je de Groene boekjes met heel info.</p><p>Voor de remmen betreft het download no. 5.</p><p>Wel is het bekend dat reviseren van een originele Locheed/Girling rembrekrachtiger niet te adviseren is, staat zelf in de Hayne manual. Beter is een nieuwe via het VOD aan te schaffen.</p><p>veel succes</p>

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• Ad Bruijns (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 14:07 #86699 door Ad Bruijns (GAST)
Beantwoord door Ad Bruijns (GAST) in topic Rembekrachtiger
Dank je Frans leuke site. Heb meteen wat manuals uitgeprint.

• Ad Bruijns (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 16:02 #86698 door Ad Bruijns (GAST)
<p>Weet ondertussen hoe de rembekrachtiger hoort te werken, maar ben nog steeds niet overtuigd of hij nu wel of niet stuk is. Ik houd nl overal vacuum vast als ik aan de slangen zuig. aan weerzijden van het membraam alleen weet ik niet precies wat het membraam in de witte kunststof kelk bovenop de bekrachtiger hoort te doen. Wie wel? Nu moet ik bekennen dat ik bij de eerste keer remmen de pedaal verder in kan trappen dan bij de tweede keer wat m.i. op lucht kan duiden. Dus ontluchten? Kan dit ook de werking van de bekrachter teniet doen? Is er bij een enkel systeem een volgorde van ontluchten? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga ontluchten ik heb nl een keer gehoord dat de bekrachtiger moet worden afgesloten en dat er iets is met een remdrukverklikker, weet iemand hier meer over?</p><p> </p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2007 13:29 #86697 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rembekrachtiger
<p>Antwoorden op je membraam vragen heb ik helaas niet.</p><p>Als je de pedaal de eerste keer verder in kunt trappen dan de tweede keer kan dat op lucht in het systeem duiden. Ook kan het echter zo zijn dat de remvoeringen achter te ver bij de trommel vandaan staan. Hierdoor is de slag die gemaakt moet worden om te beginnen met remmen vrij groot. Als je dan kort daarna weer remt, gaan de voeringen nog niet maximaal terug naar binnen en stop je bij de tweede keer remmen als het ware nog wat extra remvloeistof in het circuit. Doordat ze nog niet helemaal terug zijn is de te maken slag kleiner en hoef je dus minder diep te trappen.</p><p> </p><p>Mocht je gaan ontluchten, begin dan op het punt het verst bij de hoofdremcilinder vandaan. (rechtsachter dus). De bekrachtiger moet er gewoon tussen blijven zitten. (Ander krijg je opnieuw lucht in je systeem zodra je hem weer aansluit. Volgens mij hoeft de remverklikker er alleen bij een 140 uit en niet bij een Amazon, maar dat weet ik niet zeker.</p><p> </p><p>Succes!</p><p>Groeten Lars</p>

• Ad Bruijns (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 12:01 #86696 door Ad Bruijns (GAST)
<p>Beste Lars,</p><p>Bedankt voor je informatie, maar ik bedoel niet of de bekrachter er helemaal tussen uit moet ,maar of de vacuumslang afgekoppeld moet worden.</p><p>En is er toevallig nog iemand die mij wel kan vertellen hoe het membraam in de kunststof kelk bovenop de lockheed bekrachter van een enkel systeem hoort te werken.</p><p>bvd en vr gr</p><p>Ad</p><p> </p>

• Ad Bruijns (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2007 20:41 #86695 door Ad Bruijns (GAST)
<p>hallo,</p><p>Ik heb nog wat tests uitgevoerd en ben er bijna zeker van dat mijn bekrachter niet stuk is.Als ik aan beide zijden van de zuiger een vacuum creeer blijft dit vacuum bestaan maar ik heb veel te veel druk op mijn rempedaal.Als ik nu zonder dat de motor loopt mijn rem intrap gaat dit de eerste keer dieper dan meteen daarna de tweede keer en als ik dan de rempedaal loslaat hoor ik na enige seconden ergens achteraan een tik. Weet iemand wat dit kan zijn en wat de oplossing is?</p><p>bvd en vr gr,</p><p>Ad</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD