Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen?

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2007 20:59 #50905 door Frank Spanjers (GAST)
Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen? is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Met mijn 1969-er Amazon B20, gescheiden remcircuit, ging ik deze week vol goede moed naar de APK. Remmen moest OK zijn: voor gereviseerde klauwen, achter nieuwe cilinders en schoenen en remmen als de beste. Helaas: handrem werkte aan een kant nagenoeg niet en een rembrukbegrenzer zweette als er hard op getrapt werdt. Dat van die handrem kan ik waarschijnlijk wegstellen: ondanks dat het een 1969-er is met gescheiden circuit, zit er toch een stelinrichting op (wellicht was de vorige eigenaar al zo slim dat zelfstellende systeem overboord te gooien ...)</p><p>Een lastiger probleem: een van de remdrukbegrenzers zweet bij hoge druk bij wat Haynes de 'plug' noemt: dus tussen huis en de grote zeskant. Ik heb begrepen dat er geen revisiesets meer van zijn.</p><p>Mijn vragen:</p><p>- Kan ik die grote 'plug' er gewoon afdraaien en er bijv. een koperen ring tussen doen om het af te dichten? Of verstoor ik dan wellicht de werking? Zou een vloeibare pakking ook kunnen?</p><p>- Moet ik bij het eraf draaien van die plug ng ergens mee rekening houden (er zitten veren achter heb ik in Haynes gezien)?</p><p>- Zijn er nog wel revisie-sets of reserve onderdelen of imitiatieonderdelen te krijgen hiervoor?</p><p>Alvast bedankt voor de reacties.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2007 12:58 #86730 door Niels Schurink
Beantwoord door Niels Schurink in topic Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen?
Op de site van regio Oost staat een plaatje/foto van dit ding. Daarnaast levert Scandcar volgens mij revisie begrenzers via ruil systeem

Met vriendelijke groet,

Wim Schurink
#09371

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2007 22:21 #86729 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen?
<p>Hallo Wim,</p><p>Bedankt voor je reactie. De foto op de site van Regio Oost heb ik gevonden. Samen met Haynes snap ik nu hoe dat ding werkt. Bij Scandcar heb ik geinformeerd. Alhoewel ze op zijn naar een goed adres, hebben ze nog geen goed revisiebedrijf gevonden ...</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-09-2007 21:24 #86728 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen?
<p>Hallo</p><p>Vandaag zelf aan het sleutelen geslagen: Eerst de plug wat proberen aan de draaien. Wel beweging, maar nog steeds lekkage bij rembruk. Toen de grote 'plug' eraf gedraaid en wat blijkt: er lag een koperen ring onder. Keurig op maat. De o-ring die erin hoort te zitten was behoorlijk versleten. Verder achter de plug zag het er prima uit. De plug en koperen ring schoon gemaakt en weer moet goede sleutel gemonteerd. Viel me op dat de plug nu dichter tegen het huis aan te draaien was dan ervoor. Alles prima zweet/lekdicht. Waarschijnlijk is de plug door de vorige eigenaar niet helemaal goed aangedraaid, waardoor er nog vocht tussen plug/ring/huis kon komen. Lichte roestvorming heeft vervolgens tot lekken bij hoge druk geleid denk ik.</p><p>Lijkt me OK nu. Weer op naar de keuring ...</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2007 13:36 #86727 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Remdrukbegrenzer zweet: wat te doen?
Mocht het nog niet lukken het VOD heeft een revisieset met onderdeelnummer 273090 te koop. Zie op deze site onder Markt.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.