ABS??
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-10-2007 13:59 #50899
door Jeroen Mekenkamp
ABS?? is gemaakt door Jeroen Mekenkamp
<p>De laatste tijd valt mij op dat bij stevig remmen de remdruk vermindert (het pedaal zakt dieper). Ik weet niet zeker of dit altijd al het geval was (ik heb de auto een jaar), daarom graag jullie mening hierover. Het lijkt wel een soort ABS-effect, maar dat lijkt me gek op een 142 van 1969. Remvloeistof blijft wel op niveau.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-10-2007 20:16 #86778
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic ABS??
<p>Meest voor de hand liggende verklaring is dat de hoofdremcilinder het langzaam begint te begeven. Door krachtig te remmen lekt er wat remvloistof langs de cupjes terug in het reservoir. In dit geval ontkom je niet een een revisie of een nieuwe hoofdremcilinder.</p><p> </p><p>Andere mogelijkheid is dat je remslangen opzwellen als er krachtig geremd wordt. Dit kun je controleren door je hand om de remslang te klemmen en een helper krachtig te laten remmen. Als je de remslang voelt opzwellen is het raadzaam om nieuwe slangen te monteren.</p><p> </p><p>Bij twijfel een goede garage raadplegen; remmen zijn te belangrijk!!!</p>
- Jeroen Mekenkamp
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-10-2007 17:30 #86777
door Jeroen Mekenkamp
Beantwoord door Jeroen Mekenkamp in topic ABS??
Dankje voor je reactie, Han! Dat van die hoofdremcilinder vreesde ik al.. Inderdaad zijn remmen te belangrijk, ik ga voor de zekerheid toch maar langs de garage.