KM kabel

Lees meer
16-02-2023 18:06 #202128 door René Ruiter
KM kabel is gemaakt door René Ruiter
We hebben een nieuwe KM kabel voor de P1800 ES, de oude zat er niet eens meer in. Nu zag ik een gat in de versnellingsbak tunnel, volgens mij moet hij daar doorheen. Ik kan geen ander gat vinden
Nu is de moer van de kabel iets van 20mm en het gat is ca. 15 mm, weet iemand hoe ik deze uitdaging kan oplossen?
Uiteraard het gat groter maken, maar is hier een andere verklaring voor?

Als iemand nog een amerikaanse bumper nodig heeft van een P1800, kijk dan even op marktplaats, je mag ook mij berichten

Het werk aan de P1800 begint voorspoedig te gaan, het zijn altijd de kleine dingen die je ophouden, ZOALS DEZE KABEL.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2023 19:48 #202132 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic KM kabel
Ik kan nu niet even kijken, maar zover ik het weet gaat die kabel in de motorruimte aan het schutbord omhoog en dan pas naar binnen.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2023 20:00 #202133 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic KM kabel
Ik vond geen gat verder in het schutbord, maar als je kan aangeven waar, zou ik je dankbaar zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2023 23:24 #202134 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic KM kabel
Zoals ik al geschreven heb kan ik nu niet kijken (mijn P1800 staat nu niet hier), maar ik heb eens verder nagedacht en ik heb mij voorheen denk ik vergist.
Waarschijnlijk verloopt hij door een gat rechtsboven in de tunnel. Zijn de moeren van de kabel beide te groot?
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2023 11:30 #202138 door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic KM kabel
René, op bijgaande foto is de originele situatie rond de tunnel goed in beeld en zie je 2 gaten aan de rechterkant, 1 in de tunnel en 1 in het schutbord. Als ik het me goed herinner is het gat in de tunnel voor de kmtellerkabel en het andere gaatje is voor de oliedrukleiding. De kmtellerkabel heeft een tamelijk smalle alu bevestigingsmoer  die gemakkelijk door dat ruime gat op de tunnel zou moeten gaan....
Succes, Evert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2023 17:42 #202152 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic KM kabel
De twee moeren op de kabel zijn beide even groot, dus omdraaien heeft geen zin.
Het gat wat ik gevonden heb in de tunnel zit  boven aan de linkerzijde. En er zit zowel een gat in de tunnel als in de bekleding. Wat ik op de foto zie, zit rechts achteraan onder de kachelunit, daar kan je straks niet meer bij komen.  Weer een uitdaging. Heeft iemand een foto waar de kabel werkelijk door loopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2023 18:20 #202153 door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic KM kabel
Het gaatje aan de linkerkant van de tunnel is voor het afwateringsslangetje van de kachel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2023 19:11 #202155 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic KM kabel
Daar kan een slang doorheen van 15mm, lijkt me erg groot voor een afwaterslang, en hij zit ook nog een eindje voor de kachel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2023 17:46 #202248 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic KM kabel
Ik zag op jou foto het gat helemaal achterin niet goed, nu ik beter keek viel hij ineens op

Hij zat wel erg vertopt en bij ons in het donker, dus weer een probleem opgelost
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.