- Berichten: 1
Snel lopen stationair injectie
- Nico van Straten
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-10-2022 19:43 #200498
door Nico van Straten
Beantwoord door Nico van Straten in topic Snel lopen stationair injectie
Heren en Dames,
Wij komen niet verder met het probleem van het snel lopen stationair, ondanks jullie suggesties op dit forum.
Is er iemand genegen om eens bij ons langs te komen in Doetinchem?
Neem dan contact op met Nico van straten tel: 06-53406573
P1800 ES injectie B20
Wij komen niet verder met het probleem van het snel lopen stationair, ondanks jullie suggesties op dit forum.
Is er iemand genegen om eens bij ons langs te komen in Doetinchem?
Neem dan contact op met Nico van straten tel: 06-53406573
P1800 ES injectie B20
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3475
12-10-2022 00:30 #200502
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Snel lopen stationair injectie
Wat gebeurt er als je de luchtinlaat compleet afsluit, zakt dan het toerental? Of nog beter valt de motor uit.
Zo ja dan zit waarschijnlijk je gasklep niet goed gecentreerd in je spruitstuk.
Blijft de motor nog lopen dan heb je ergens toch nog een gigantiesch lek zitten.
Luchtinlaat spruitstuk kun je gewoon afdichtem et een plaatje trieplex of iets wat goed vlak is.
succes
Johan Geers
Zo ja dan zit waarschijnlijk je gasklep niet goed gecentreerd in je spruitstuk.
Blijft de motor nog lopen dan heb je ergens toch nog een gigantiesch lek zitten.
Luchtinlaat spruitstuk kun je gewoon afdichtem et een plaatje trieplex of iets wat goed vlak is.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
- Premium lid
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
12-10-2022 10:42 #200509
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Snel lopen stationair injectie
Beste Nico,
In Terborg zit "CitroSars". Zij hebben veel ervaring met D-jetronic op met name Citroëns en hebben er ook testapparatuur voor. Neem eens contact met ze op. Vragen naar Cyril.
Groet,
Yuri
In Terborg zit "CitroSars". Zij hebben veel ervaring met D-jetronic op met name Citroëns en hebben er ook testapparatuur voor. Neem eens contact met ze op. Vragen naar Cyril.
Groet,
Yuri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
12-10-2022 20:14 #200512
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Snel lopen stationair injectie
Met een plaatje op de inlaat veranderd er niets, waar zou dat grote lek dan kunnen zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-10-2022 21:14 #200514
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Snel lopen stationair injectie
die staat bij ons op de site beter gescand:
www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-m...document&layout=form
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 282
12-10-2022 21:38 #200515
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Snel lopen stationair injectie
Kleien aanvulling, link werkt niet maar geeft foutmelding. Door het weghalen van vraagteken en alles erachter werkt het wel (bij mij):
www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-m ...
www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-m ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3475
13-10-2022 01:19 #200516
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Snel lopen stationair injectie
Ik zou de rembekrachtiger eens los halen en de aanzuiging op het spruitstuk afdichten.
Dan zou ik alle bouten van het spruitstuk op de cilinderkop eens aandraaien.
Heb je de temperatuursensor op de cilinederkop en luchtaanzuiging al eens doorgemeten lucht inlaat moet 300 ohm zijn en koelwater 2500ohm.
De onderdruksensor moet op klem 7 en 15 90ohm zijn en op 8 en 10 kleiner dan 350 ohm.
Als je aan de slang van de onderdruksensor zuigt veranderen deze waardes dan?
En als je aan slang van de sensor zuigt hoor je dan geen lek?
Dit zijn allemaal dingen die je zou moeten controleren.
Succes
Johan Geers
Dan zou ik alle bouten van het spruitstuk op de cilinderkop eens aandraaien.
Heb je de temperatuursensor op de cilinederkop en luchtaanzuiging al eens doorgemeten lucht inlaat moet 300 ohm zijn en koelwater 2500ohm.
De onderdruksensor moet op klem 7 en 15 90ohm zijn en op 8 en 10 kleiner dan 350 ohm.
Als je aan de slang van de onderdruksensor zuigt veranderen deze waardes dan?
En als je aan slang van de sensor zuigt hoor je dan geen lek?
Dit zijn allemaal dingen die je zou moeten controleren.
Succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-10-2022 08:51 #200517
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Snel lopen stationair injectie
Valse lucht is het probleem .....langs de injectoren of langs de as van je smoorklep (loopt de gaskabel langs naar beneden) ... deze laatste kun je makkelijk testen door beet je pakken en heen en weer te bewegen. als er iets in de toeren verandert of wiebelt hij -> gasklepbussen vervangen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
15-10-2022 09:55 #200535
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Snel lopen stationair injectie
We hebben weer genoeg te doen, langzaam begin ik een beetje in de werking van de injectoren te komen
bedankt
bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-10-2022 11:39 #200537
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Snel lopen stationair injectie
Ja, dit komt goed ... je zou die 4 aftermarket van mij kunnen proberen, zijn nieuw en ben wek benieuwd
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.