Voor front P1800 E Gaten voor de bumper

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-01-2022 15:48 #197170 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Voor front P1800 E Gaten voor de bumper is gemaakt door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beste Volvo vrienden.

Ik ben weer een Volvo aan het restaureren, en 
P1800E van 1972 Chass no 1826353039108.
Het voorfront moet vervangen worden, heeft schade.
Nu zijn eer 3 types te koop, zonder gaten, met vierkante gaten en elips vormige gaten.
Welke hoort er in deze wagen,?
De rozetten voor de vierkante zijn niet makkelijk te vinden , de elips vormige wel,
Het oude voor front was voorzien met vierkante gaten voor de bumpersteunen. .
Hopelijk kunnen jullie mij helpen .

mvrgr Aart 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2022 16:07 #197171 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Voor front P1800 E Gaten voor de bumper
Hallo Aart,
is het een EU of USA/CAN auto? Of makkelijker: hoe is het bij de achterbumper? Een auto heeft origineel voren en achteren hetzelfde type bumpers.
EU: altijd ovale gaten voren en achteren, bumpersteunen gebogen plaatstaal, bumpermiddendelen verchroomd staal.
USA/CAN: in eerste instantie zoals EU, laatste jaren bumpersteungaten voren en achter vierkant, bumpersteunen kleine schokdempers, bumpermiddendelen rvs afdekking over lange stalen balken.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-01-2022 19:04 #197174 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Voor front P1800 E Gaten voor de bumper
Hallo Rudi.

Het is een Volvo uit de USA.
Achter heeft hij ovale gaten en voor zaten er ook vierkanten in.
Maar het voorfront heeft schade gehad en , wat slecht is gerepareerd, dus dat ga ik vervangen, er zitten in het nieuwe voorfront vierkante gaten is, deze ga ik wel dichtlassen en ovale van maken.
of ik kijk nog een keer in het magazijn of er nog eentje binnen gekomen is met ovale gaten.
IK heb nog 2 P1800 staan die hebben allemaal ovale gaten en komen ook uit de USA.
Als ik het goed begrijp, hebben de USA uit voeringen wel eens bumpersteunen met schokbrekers, van daar de vierkante gaten in het voor front.
Komt mij bekend voor bij de Mercedes USA uitvoering komt dit ook voor .
Als ik iets niet goed zie dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2022 19:29 - 05-01-2022 19:51 #197177 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Voor front P1800 E Gaten voor de bumper
Hallo Aart,
een correctie op wat ik geschreven heb: de 1800E blijkt volgens de onderdelenboeken die ik kon bekijken voren en achteren ovale gaten te hebben. Pas met de ES kwamen de vierkante gaten, de EU met rubbers erin voor de plaatstalen bumpersteunen, de USA/CAN met rubbers erin voor de schokbrekerbumpersteunen.
mbt front: die met de ovale gaten zijn naar mijn weten al lang uitverkocht, dus zou iemand toevallig nog moeten hebben liggen. Van die met vierkante gaten werden er nog onlangs originele nieuwe verkocht, en sinds een tijdje ook heel goede repro's. Deze repro's zijn er ook zonder gaten te koop. Als je ovale gaten wilt hebben en uit een front met vierkante gaten of geen gaten moet kiezen: kies de laatste. Bij het dicht lassen van de vierkante gaten trekt het plaatwerk makkelijk krom, en dan moet je alsnog de ovale gaten erin maken zoals in die zonder gaten. Of je moet in de vierkante gaten de EU rubbers zetten. De repro's met en zonder gaten die ik ken zijn trouwens voor de kleine neusemblemen voorbereid, maar dat is bij een 1800E het juiste (bij de vroegere met driehoekig embleem moet men de gaten ervoor boren, in de bovenkant en de versterkingsplaat eronder).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.