Assurantie van mijn 1800ES vereist een startonderbreker SCM-Klasse 1

  • Egbert van Vugt
  • Egbert van Vugt's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Oude Volvolist
Lees meer
30-11-2021 22:47 #196816 door Egbert van Vugt
Heeft iemand een oplossing voor bovenomschreven verzoek?
Op  Taxatie en Verzekeringen onder SCM 1 goedgekeurde startblokkering staan een aantal vrij recente opmerkingen. Maar helaas nog geen verzekeringtechnisch geaccepteerde oplossing.

Ik wacht in spanning op de reddende reactie. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2021 00:23 #196817 door Lars Rengersen
Bottomline is: je moet een startonderbreker (laten) inbouwen die voldoet aan SCM1.
Hier staat wel een aardige uitleg van de verschillende klasses www.unitedconsumers.com/blog/auto/auto-alarm.jsp
Hoger mag ook. Er zijn denk ik diverse inbouwstations die dat voor je kunnen doen conform eisen van de verzekering.

Ik heb een Defa DVS-90 klasse 3 alarm zelf ingebouwd. Dat had ik gekocht bij caruse.nl en ben zeer tevreden over de service en communicatie.
Waarschijnlijk kunnen zij je ook wel helpen aan een klasse 1 alarm danwel inbouw daarvan.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2021 08:55 #196818 door Joost van Daal
Volgens mij is Kuijper verzekeringen in Heerenveen de enige die dat niet vraagt. Ik heb daar al mijn klassiekers met veel plezier verzekerd. Mvg Joost

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Peugeot 404, Berline, 1600cc 1964, grijs
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-12-2021 17:26 #196823 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Assurantie van mijn 1800ES vereist een startonderbreker SCM-Klasse 1
ik heb de afgelopen decennia veel klassiekers verzekerd en de verzekeraars waarmee ik zaken deed hebben nooit naar alarmsystemen of startonderbrekers gevraagd, mijn laatste verzekeraar (voor klassiek) was de KNAC, prima polisvoorwaarden en goede service

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2021 17:27 #196824 door Lars Rengersen
Om wat voor verzekerde bedragen ging dat?
ook 50.000+?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2021 17:29 #196825 door Joost van Daal
Voor mij tot €32.000 voor mijn mga.

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Peugeot 404, Berline, 1600cc 1964, grijs
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-12-2021 17:42 #196827 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Assurantie van mijn 1800ES vereist een startonderbreker SCM-Klasse 1
max 40K

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2021 17:46 #196828 door Lars Rengersen
Ok, ik weet niet wat een 1800ES tegenwoordig doet, maar dat lijkt me dan wel zonder die eis te verzekeren zijn.
Ik heb wel eens begrepen dat 50K zo’n grens is, maar op sommige plekken ligt die ook wel op 25K dus shoppen loont, maar kijk wel goed naar de kleine lettertjes. Goede dekking is prio 1!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-12-2021 18:30 #196829 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Assurantie van mijn 1800ES vereist een startonderbreker SCM-Klasse 1
als je de polisvoorwaarden beoordeelt let dan op:

dekking bij rally's/regelmatigheidsritten/puzzelritten; elke prestatievergelijking (ook een fotopuzzelrit voor de kids) in een auto is in principe op de openbare weg niet toegestaan tenzij de uitzetter daar een ontheffing voor heeft aangevraagd, zo niet dan kan de verzekeraar moeilijk doen; is er wel een ontheffing verleend dan nog moet je kijken wat de polis zegt, sommigen verbieden elke vorm van prestatievergelijking, maar er zijn er ook die alleen snelheidswedstrijden niet dekken, en dat is een klassiekerrally in principe ook niet;
wat gebeurt er met de restanten bij totaal verlies? een goede verzekeraar laat de restanten aan de eigenaar;
schade/verlies van onderdelen die niet meer leverbaar/te koop zijn, wordt herproductie vergoed?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Egbert van Vugt
  • Egbert van Vugt's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Oude Volvolist
Lees meer
03-12-2021 22:30 #196842 door Egbert van Vugt
Aan alle Forum Leden welke tot heden de moeite namen om mij op de hoogte te stellen: Hartelijk dank voor uw bijdragen. Het te verzekeren bedrag voor mijn auto ligt op €. 29.500,=. Dus toch tgenoeg om het voor diefstal te willen verzekeren. Ik ben dus mede op basis van jullie bijdragen op enkele fronten bezig om mij zo uitgebreid mogelijk (dank voor de opmerkingen over de polisvoorwaarden!) te informeren. Ik wil jullie later graag informeren over de uitslag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.