Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken

Lees meer
07-04-2021 10:35 #193360 door Han Kops
Hi,

Ik ben Han en ik heb al een jaar of 16 een 1800E uit 1972.
Het was toen letterlijk een impulsaankoop, maar wel een waar ik nooit spijt van heb gehad.

Ik ben tweede eigenaar, de eerste, Amerikaan, heeft haar zo’n 26 jaar als dagelijkse auto gebruikt.
En haar naar eigen zeggen 50 Staten laten zien en er, zit je goed, 1.250.000 km op gezet.
Nee, het is niet Irv, die heeft er eeen dagtaak van gemaakt geloof ik.

Daarna is hij begonnen aan een voor Amerikaanse begrippen grondige restauratie, waarbij hij wel onderdelen en op sommige punten kennis te kort kwam.
Resultaat was dat het niet een auto was die zich makkelijk liet rijden.

De laatste jaren begonnen om haar op te laten knappen. Mijn zoontje is intussen bijna 11 en ik vond dat we er weinig aan hebben dat er in de garage een grote, mooie presse papier plaats in staat te nemen. Intussen is de motor flink aangepakt en ook elektronische ontsteking ingebouwd. Ook is de achteras gereviseerd en is de versnellingsbak gewisseld voor een ruilunit en de koppeling vervangen.

Op een reuteltje na bij gasloslaten en zo nu en dan kwispelen van de motor is het voor bijna 50 jaar nu een goed rijdende auto geworden. Je hoort de motor wel behoorlijk, maar ja, met die kilometers vind ik het al mooi dat ie weer zo goed oppakt.
Ook kan er visueel nog wel wat verbeterd worden, maar dat vind ik op dit moment van secundair belang.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn met een E die we eens naast Goldy kunnen zetten ter vergelijk. Of Goldy naast jouw E, kan ook natuurlijk. En die bereid is mee te rijden om te kijken waar bijvoorbeeld het reuteltje vandaan zou kunnen komen of andere zaken die verbeterd zouden kunnen worden.

Zelf heb ik veel Volvo’s gereden, ook oude, maar nooit een met een B20E.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2021 22:27 #193383 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken
Zonder meer een goede aankoop, wel een 1800E met 'ervaring' zitten zelfs spaakwielen op.
Je hebt een '72 1800E uit de USA en daar zit de B20F motor in, die kan als een naaimachine lopen, maar in de loop van de jaren kan er van alles zijn gebeurd.
Als je een paar foto's plaatst van de motorruimte, kunnen we vast een blik werpen.
Waar in NL woon je ? 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2021 08:01 #193390 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken
Ik kom uit Roosendaal

Mooi lijstje auto heb je in je signature. 

Ik zal straks eens kijken of ik een foto kan maken, het gaat me ook om zelf referentie te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2021 14:51 - 09-04-2021 06:56 #193401 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken
        De motor.
spruitstuk en uitlaat, waterpomp, dynamo, gaskabel, fan recent vervangen, elektronische ontsteking geïnstalleerd 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
08-04-2021 15:24 #193403 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken
Ik heb een 1800E uit mei 1970. Leuk om zaken te vergelijken en eventuele problemen te bespreken. Bijvoorbeeld de sierstrips op de achtervleugels. Niet meer leverbaar.
Ik woorn vlak bij Delft, delfgauw.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2021 21:07 #193412 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken

Ik heb een 1800E uit mei 1970. Leuk om zaken te vergelijken en eventuele problemen te bespreken. Bijvoorbeeld de sierstrips op de achtervleugels. Niet meer leverbaar.
Ik woorn vlak bij Delft, delfgauw.
Mvg
Arnold
 
hi Arnold,

lijkt me leuk. Misschien als het wat mooier weer is ergens halverwege ontmoeten? Kun je hier pm’s sturen?

dacht nog even sierstrips niet meer verkrijgbaar?
Eens wat mij bekende sites bekeken, en verhipt... inderdaad.
Dat is vervelend... 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2021 21:11 #193413 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken

Zonder meer een goede aankoop, wel een 1800E met 'ervaring' zitten zelfs spaakwielen op.
Je hebt een '72 1800E uit de USA en daar zit de B20F motor in, die kan als een naaimachine lopen, maar in de loop van de jaren kan er van alles zijn gebeurd.
Als je een paar foto's plaatst van de motorruimte, kunnen we vast een blik werpen.
Waar in NL woon je ? 
Het naaimachine hoor ik vaker, maar hoor ook dat injectie motoren vaker “geluid maken”.

 

de spaakwielen zijn vaak DE attractie inderdaad. Amerikaanse Dayton Wired Wheels.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
09-04-2021 08:04 #193425 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Goldy verbeteringen - mogelijkheid tot vergelijken
Han,
je kunt PB's sturen. Ik heb bij het loslaten van het gas ook even een soort 'rommel/roffel'  geluid. Ik dacht dat het meer vanuit de aandrijflijn komt maar daar heb ik tot nu toe niets kunnen vinden. Wel de aandrijfas laten balanceren, dat scheelde heel veel in geluid algemeen. Ik stuur nog een PB.
Mvg Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.