hoofdsteunen

Lees meer
13-11-2020 11:30 #190865 door Joost van Daal
hoofdsteunen is gemaakt door Joost van Daal
Mijn hoofdsteunen (uit de p1800E) blijven niet staan, maar zakken steeds naar beneden. Wat is daar aan te doen? ik heb die ringen proberen aan te draaien. maar dat helpt niet...

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 17:22 #190873 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic hoofdsteunen
Hallo Joost,
een bekend probleem waar men meestal een in mijn ogen verkeerde en niet mooie oplossing voor heeft: stukjes doorzichtige slang over de verchroomde buisjes schuiven met de juiste lengte zodat de hoofdsteunen op de gewenste hoogte erop rusten.
Een probleem is dat de konus in de kunststoffen moer langzaamaan groter wordt en men de moer zo nu en dan wat strakker moet trekken. Maar dit lost het probleem normaal niet op omdat het eigenlijke probleem in het kleine kunststoffen konische ringetje dat onder deze moer om het buisje aanwezig is zit. Dit ringetje heeft een opening zodat het door het aantrekken van de konus een kleinere diameter kan krijgen en dan om het buisje klemt. Maar meestal heeft dit ringetje ook als het gesloten gedrukt wordt nog steeds een te grote binnendiameter voor het buisje en kan dan dus niet klemmen.
Oplossing: de opening van het ringetje ongeveer een mm groter maken, dan kan het weer met een kleinere diameter samengedrukt worden als de moer met de konus het konische ringetje aandrukt en klemt dan om het buisje waardoor de hoofdsteun niet meer kan zakken (dit natuurlijk met alle 4 ringetjes doen, per buisje 1 maar samen zullen ze de hoofdsteun omhoog houden).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2020 18:20 #190875 door Joost van Daal
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
Dank Rudi,
Ik ga het uitproberen !
Fijn weekend!
Joost

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2020 23:52 #191002 door Joost van Daal
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
Gelukt!

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
20-11-2020 12:32 #191004 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic hoofdsteunen
Mooi, ik vond het een mooie tip van Rudi! Ik moet die zeker onthouden als ik problemen krijg met mijn hoofdsteunen.
Het kan zo simpel zijn als je het maar 'even' weet.
Dat is het mooie van de Volvo club.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 00:32 #191013 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hoofdsteunen
Ik heb het met teflon tape gadaan gaat ook goed.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 11:09 #191124 door Joost van Daal
Beantwoord door Joost van Daal in topic hoofdsteunen
zo zie je maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.