Afmeting

Lees meer
15-07-2019 23:43 #184213 door Dick Klompsma
Afmeting is gemaakt door Dick Klompsma
Beste mede clubleden,

Ik zoek voor mijn 1967 P1800S de afmeting ( X ) tussen beide punten zoals aangegeven in foto van de bijlage. Dit is de afstand tussen de opstaande randen die gebruikt worden om de deur rubbers op te monteren. Heeft iemand die afstand voor mij beschikbaar ?

Vriendelijke groet,

Dick

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 09:26 #184215 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Afmeting
Het gaat om de binnendorpel, denk dat je aan die tussenmaat niet veel hebt, als je die aan beide kanten netjes laat aansluiten op het resterende deel zit je goed.
De 1800 wil weleens een paar mm afwijken....
Voor het plaatsen en lassen van de buitenzijde (middenstuk en li voorscherm) zou ik het portier er inzetten dan weet je zeker dat de dorpel exact de lijn van het portier volgt en kun je ook de hoogte goed bepalen.
Spreek uit ervaring... sindsdien zijn we heel voorzichtig en lassen balken in om geen vervorming te krijgen ( zie mijn eerdere posts)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 10:43 #184217 door Dick Klompsma
Beantwoord door Dick Klompsma in topic Afmeting
Dank voor je reactie Ed, Het probleem is dat we de linker deur absoluut niet goed kunnen monteren terwijl deze bij en professioneel carrosserie bedrijf door de vorige eigenaar is "pas" gemaakt. De betreffende deur heeft niet genoeg "ruimte" en kan derhalve niet goed sluiten. De rechter deur is wel goed. We zoeken nu wat maten om eea na te kunnen meten en zodoende de afwijking te kunnen opsporen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 12:02 #184218 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Afmeting
DagDick,

Deze maat is bij mijn 1800 Es 1340MM ,gemeten aan de onderzijde waar de dwarsbalk zit. Dus binnenwerks tussen de binnendorpels.
De binnendorpels zijn er loodrecht ingelast en dan zal deze maat aan de bovenzijde van de binnendorpels niet veel afwijken.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 12:29 #184219 door Dick Klompsma
Beantwoord door Dick Klompsma in topic Afmeting
Hallo Albert, dank voor je moeite ! dit is precies wat ik zocht ! Ik meet aan de binnenzijde 1350 mm, ergens dus 10 mm verschil. Ik kwam vanmorgen in Service Manual part 8 en "control drawing" tegen en heb daaruit ook de de jou opgegeven maat van 1340 mm kunnen destilleren. Ga nu op zoek naar de 10 mm extra die ik meet ! Mag ik je nog eens lastig vallen als ik nog weer en belangrijke maat nodig heb ?

Groetn,

Dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 13:41 #184220 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Afmeting
Dag Dick,

Graag gedaan, de auto staat toevallig op de brug en de meting maakt mij ook nieuwsgierig. De maat van 1350MM is alleen maar gunstig,
dan weet je dat de auto vermoedelijk geen zijaanrijding heeft gehad. Mijn meting is aan de onderkant en graag zou ik ook boven meten.
maar dat gaat nu niet omdat de deurrubber gemonteerd zit. Maakt U zich geen zorgen om die 10MM ,kijk maar eensnaar het YouTube filmpje
Volvo 1800 ES production video ,daar zie dat ze de zijwand met de binnendorpel gemonteerd naar de vloer toe schuiven.Als de opstaande
rand van de vloer niet recht is heb je de kans dat het zijpaneel te ver naar buiten staat. Ben gaarne bereid zo ver als mogelijk is Uw vragen
te beantwoorden.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 15:57 #184222 door Dick Klompsma
Beantwoord door Dick Klompsma in topic Afmeting
Top ! we gaan vrijdag as weer meten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 17:11 #184223 door Dick Klompsma
Beantwoord door Dick Klompsma in topic Afmeting
Weet iemand ook antwoord op de volgende vraag:

Kun je alle deuren van alle types P1800 met elkaar uitwisselen ? Zijn ze allemaal gelijk aan elkaar ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 17:43 #184224 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Afmeting
Hallo Dick,

ik ben druk bezig met de restauratie van een p1800S casco uit 1965 en heb even voor je gemeten. De meting is precies zoals in jouw afbeelding (dus bovenkant binnendorpels) en ik heb gemeten 133,7 cm tussen de binnendorpels in.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2019 17:48 #184225 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Afmeting
Hallo Dick,
een Jensen deur past niet in een latere, maar die zien er ook anders uit aan de binnenkant (losse plaat bovenaan), maar verder is er natuurlijk het probleem met de toen veel grotere toleranties, dus een deur gewoon even wisselen lukt niet steeds zonder meer, er kan dus aanpassingswerk nodig zijn.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.