Revisie rugleuning voorstoel 1800S

Lees meer
01-08-2016 12:34 #162243 door Hans van der Eijk
Revisie rugleuning voorstoel 1800S is gemaakt door Hans van der Eijk
Hallo,
ik ben bezig met de revisie van de voorstoelen van mijn recent aangeschafte 1800S uit 1964. De zittingen zijn gedaan, met nieuw Pirelli band. Echter de rugleuning is voor mij minder duidelijk. Het onderdelenboek geeft hierover totaal geen informatie, en de bandensets die ik zie horen duidelijk niet bij mijn rugleuning.

1e vraag: is de rugleuning op de foto inderdaad horend bij een 1800S van modeljaar 1964 (dus zonder de lende-verstelling die vanaf chassisnr 12500 werd ingevoerd), uiteraard afgezien van de hoofdsteunconstructie, die duidelijk later eraan is geknutseld.

2e vraag: halverwege zit een horizontaal stangetje waar de bekleding aan vastgehaakt zit. Moeten de verticale banden voor- of achterlangs lopen (zitten nu achterlangs zoals je ziet maar dan lijken ze me weinig effectief voor het stoelcomfort)

3e vraag: Wat komt er aan vulling bovenop de banden? Is dit voor dit model rugleuning ook de voorgevormde schuimvulling uit de onderdelenshop met artikelnummer 42? En moet het nieuwe Pirelli band net als bij de zitting strak worden gespannen, of komt het kussen dan veel te veel naar voren?

Alle info die mij een beetje verder helpt is welkom.
Gr Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.