ingeslagen nummers 1800E '72

  • Victor Boswijk
  • Victor Boswijk's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • gammal karlek rostar inte
Lees meer
22-05-2012 14:37 #113882 door Victor Boswijk
ingeslagen nummers 1800E '72 is gemaakt door Victor Boswijk
Een Duitse kennis heeft een 1800E in Nederland gekocht. Bij de toelating ondervindt hij problemen. Links onder de motorkap, tegen de raamzijde zitten twee plaatjes. Type, model en chassisnummer staan op een geklonken plaatje ongeveer tegen de draaistang van de motorkapvergrendeling. Daarvoor het plaatje met kleurnummer, type en bekleding. Bij mijn E van '70 is dat alles op die plek. Bij de E uit '72 is er ongeveer onder de draaistang van de kapvergrendeling een ingeslagen nummer te zien dat niet te herleiden is (zie foto). Omdat de Duitse instanties dat nummer niet kunnen thuisbrengen willen ze de toelating niet goedkeuren.
Wie weet of kent een op die plek ingeslagen nummer?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2012 16:22 #113884 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic ingeslagen nummers 1800E '72
Dit nummer lijkt niet op het chassisnummer, dat heeft 5 cijfers, ergens tussen 37543 en 39407. Een ander ingeslagen nummer is vreemd, maar meer toch niet, lijkt me. Als het chassisnummer verder wel correct is (boven de accu ingeslagen), dan is er toch geen probleem? Maar voor de duitsers blijkbaar wel...

En één 5 staat op zijn kop???

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2012 19:02 #113892 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic ingeslagen nummers 1800E '72
Hallo Victor,
het bekende (helaas niet bij iedereen) chassisnummerplaatsprobleem (ook Volvo geeft dit in de literatuur die ik ken verkeerd aan). Zover mij bekend (al meerdere keren daar gezien) staat het chassisnummer bij een 1800E vooraan rechts onder de motorkap, tegen de van de achter gezien kopse kant van het kleine driehoekige plaatje in de hoek tussen het voorspatbord en het front, rechts van het rechtse scharnier (en dus niet rechts in het plaatwerk onder de motorkap voor het voorraam zoals bij de oudere 1800's en niet in de rechter deurstijl zoals Volvo vaker schrijft en het bij de 140 staat, maar daar kun je ook eens nakijken, mischien staat het bij late 1800's daar). Zie ook de bijgevoegde foto: op het smalle randje dat door de expansievatdop nu maar deels zichtbaar is. Ik ken een geval waar het nummer daar door teveel nieuwe verf amper te zien was en iemand met een dremel het nummer op de plek van de oude 1800's ingeslepen heeft en wel een toelating in Duitsland gekregen heeft (wat ik nooit voor mogelijk gehouden had).
succes, Rudi




Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2012 22:22 #113912 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic ingeslagen nummers 1800E '72
Bij mijn 1972-er 1800ES stond het inderdaad op het paneeltje rechtsvoor:

Ik heb het voor ik naar de APK ging ook even op moeten zoeken en leesbaar gemaakt .

Bij de 1800ES van m'n vader, een 1973-er staat het chassisnummer in de rechterdeurstijl.

Het nummer wat op de plek ingeslagen staat lijkt me niet origineel.
Soms werd bij een bijvoorbeeld uit Amerika ingevoerde auto met een onvindbaar chassisnummer wel eens zelf het nummer ingeslagen en kwam je daar nog mee weg bij de RDW ook.
Dat lijkt mij ook hier het geval.
De RDW of Volvo zou nooit zo rommelig een nummer inslaan als je het mij vraagt. De 5 zit zelfs op z'n kop.
Ik kan me wel voorstellen dat de Duitse invoerinstantie hier geen genoegen mee neemt.
Hopelijk kun je op een van de andere aangegeven plekken het originele nummer vinden (en komt dit nummer overeen met de papieren).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2012 22:45 #113916 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ingeslagen nummers 1800E '72
Mijn 1800E, van laat '71 , heeft het ook rechtsvoor op de driehoek, met inderdaad twee extra plaatjes in de linkerraamstijl voor en op de linker binnenzijde deurstijl voor.
Als je pech hebt en er is een nieuw front ingezet, dan kan het chassis nummer, ook wel VIN genaamd, weg zijn

In ieder geval het nummer wat is ingeslagen kan ik ook niet thuis brengen.
Eventueel kan het carosserieplaatje, links in de motorruimte, gespoten in de kleur van de wagen, uitkomst bieden om malversatie uit te sluiten, dan wel aan te tonen.
Dit zou ik bij Volvo laten checken, als beide nummers overeen komen ben je klaar.

We hebben weinig '72 er modellen binnen het P1800 Register, maar ik zal in de lijst kijken naar een '72 ' er, mocht ik wat te weten komen hoor je van me

Ed vd Zee, coördinator P1800 Register

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2012 22:54 #113917 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic ingeslagen nummers 1800E '72
Ah, ik bedenk me, mijn 1800E is ook een 1972-er.
Daar staat volgens de papieren het nummer: R. tegen slotplaat onder motorkap.
(De auto staat in de stalling en heb daar verder geen foto van).
Maar de kans is groot dat het nummer daar dus in dit geval ook staat of in elk geval origineel heeft gestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2013 18:50 #131081 door RON MARCUS
Beantwoord door RON MARCUS in topic ingeslagen nummers 1800E '72

"Lars Rengersen" schreef:
Ah, ik bedenk me, mijn 1800E is ook een 1972-er.
Daar staat volgens de papieren het nummer: R. tegen slotplaat onder motorkap.
(De auto staat in de stalling en heb daar verder geen foto van).
Maar de kans is groot dat het nummer daar dus in dit geval ook staat of in elk geval origineel heeft gestaan.



Bij mijn ,72 staat het in de linker deurstijl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.