P1800 register voorjaarsrit een succes!!

Lees meer
22-04-2012 22:06 #113046 door Ed van der Zee
P1800 register voorjaarsrit een succes!! is gemaakt door Ed van der Zee
Vandaag, zondag 22 april, heeft het 1800 Register de voorjaarsrit verreden, in Emmeloord verzamelden zich maar liefst 40 P1800's, enkele Katteruggen, Amazons en een 140.
De rit was uitgezet door Wiebren en Ita de Jong met Joop en Andrea van Kats, inmiddels een door de wol geverfd evenementen team, die een professioneel routeboek bol-pijl aan ons voorschotelden.
Overigens, er waren vier generaties de Jong aanwezig en de geruchten gaan dat kleinzoon Niels kon al eerder 'Volvo' kon zeggen, dan papa.... Daar wordt nagedacht over de toekomst van onze vereniging.

De Rit:

Eerst een flinke lus door het 'nieuwe land' de polder, langs de prachtig bloeiende tulpenvelden, over die kenmerkende rechte wegen die als een streep door het landschap gaan.
Vervolgens weer naar het 'oude land' de veengebieden met de kronkelweggetjes, met het water bijna klotsend tegen de wielen, Nederland, waterland.

De kleine weggezakte huisjes die me aan plaggenhutten deden denken, contrasterend met de prachtig gerenoveerde ruime boerderijen met rieten kap, die we onderweg tegen kwamen en je onwillekeurig aan pensioen doen denken.
Door Giethoorn, waar de Japanse touristen gelijk vanuit de bus, de bootjes in werden gedirigeerd voor de rondvaart.
In het middeleeuwse stadje Vollenhove, een prima stek om de lunch te gebruiken met zicht op de oude haven.

Omdat de rit zo gevarieerd was, kwamen we elkaar bij uitzondering tegen, dus geen file Volvo's, maar echt de route rijden en ook nog de omgeving in je op nemen. Sorry Steven Jan, we zijn een paar keer verkeerd gereden en je snapt natuurlijk dat ik dat met opzet deed, zodat ik na de lunch in jouw P1800S mocht rijden.

Op naar Schokland, UNESCO werelderfgoed, en beslist de moeite waard om te bezoeken.
De strijd tegen de elementen, prachtige verhalen over de families van twee dorpen en hoe dat vroeger in de Zuiderzee eraan toe ging. Dat is nog eens wat naders dan een paar pony's en paarden van de verdrinkingsdood redden.
Speciaal voor ons, volgens Wiebren, was er een Zweedse markt georganiseerd en ik hoop dat men dit tussen de buien door heeft kunnen bezoeken.

Helaas heb ik het slot, de gemeenschapperlijke maaltijd, niet mee kunnen maken.
Wat is dat toch lastig dat een baan je zo van je hobbies kan houden, enfin ik hoop dat een van de deelnemers die wél aan de maaltijd heeft deelgenomen, u nog kan bijpraten over dit culinaire toetje.

Ik heb genoten, dank julle wel.

Coördinator P1800 register

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2012 15:55 #113132 door Wiebren de Jong
Beantwoord door Wiebren de Jong in topic P1800 register voorjaarsrit een succes!!
We hebben het met plezier gedaan! Maar vooral dank aan alle deelnemers die ondanks het mindere weer, in zo grote getale hebben meegedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.