RDW Keuring - Afstellen lichtbeeld koplampen
- Ferdy Wolthuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2026 15:40 #1479862
door Ferdy Wolthuizen
RDW Keuring - Afstellen lichtbeeld koplampen is gemaakt door Ferdy Wolthuizen
Hallo,
Op dit moment, ben ik bezig om mijn Volvo 1800ES uit 1973 (oorspronkelijk uit USA) klaar te maken voor RDW Keuring teneinde een kenteken te verkrijgen.
Als ik op internet check dan vind ik verschillende info over de zwaarte van deze keuring.
Soms lees je dat het een uitgebreide APK keuring is terwijl anderen aangeven dat het slechts een korte simpele keuring betreft.
Iemand toevallig ervaring met RDW keuring van een ES uit Amerika ?
Daarnaast, ben ik op zoek naar info hoe ik het lichtbeeld van mijn koplampen het beste kan afstellen.
Ik kom niet helemaal uit de toelichting van het RDW op dit vlak:
apk-handboek.rdw.nl/personenautos/lichte.../afstelling-dimlicht
Mocht er iemand nog hierbij kunnen helpen, dan houd ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt voor enige info.
groeten,
Ferdy
Op dit moment, ben ik bezig om mijn Volvo 1800ES uit 1973 (oorspronkelijk uit USA) klaar te maken voor RDW Keuring teneinde een kenteken te verkrijgen.
Als ik op internet check dan vind ik verschillende info over de zwaarte van deze keuring.
Soms lees je dat het een uitgebreide APK keuring is terwijl anderen aangeven dat het slechts een korte simpele keuring betreft.
Iemand toevallig ervaring met RDW keuring van een ES uit Amerika ?
Daarnaast, ben ik op zoek naar info hoe ik het lichtbeeld van mijn koplampen het beste kan afstellen.
Ik kom niet helemaal uit de toelichting van het RDW op dit vlak:
apk-handboek.rdw.nl/personenautos/lichte.../afstelling-dimlicht
Mocht er iemand nog hierbij kunnen helpen, dan houd ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt voor enige info.
groeten,
Ferdy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Haak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2026 16:13 #1479863
door Peter Haak
Beantwoord door Peter Haak in topic RDW Keuring - Afstellen lichtbeeld koplampen
Hallo Ferdy,
Komt de auto rechtstreeks uit de USA , dan is het een complete toelatingskeuring inc. APK.
Is de auto in de Europese unie (EEG) gekentekend geweest, kun je kiezen voor een inschrijving, uitgezonderd UK
Bepaalde eisen worden wel meegenomen dimlicht, mistlamp achter linkerzijde of midden als deze werkt, dit omdat de oorsprong USA is
Maar je had het artikel er al bij voor wat betreft de dimlichten in de aanvullende permanente eisen.
Rode reflectoren achterkant.
Succes, Peter
Komt de auto rechtstreeks uit de USA , dan is het een complete toelatingskeuring inc. APK.
Is de auto in de Europese unie (EEG) gekentekend geweest, kun je kiezen voor een inschrijving, uitgezonderd UK
Bepaalde eisen worden wel meegenomen dimlicht, mistlamp achter linkerzijde of midden als deze werkt, dit omdat de oorsprong USA is
Maar je had het artikel er al bij voor wat betreft de dimlichten in de aanvullende permanente eisen.
Rode reflectoren achterkant.
Succes, Peter
- Derk Idsardi
-
- Moderator
-
Minder
Meer
06-02-2026 19:49 #1479865
door Derk Idsardi
Amazon Combi 1965
Beantwoord door Derk Idsardi in topic RDW Keuring - Afstellen lichtbeeld koplampen
Verplaatst, omdat het onderwerp niet register specifiek is, maar (deels) technisch.
Amazon Combi 1965
- Ferdy Wolthuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2026 19:53 #1479866
door Ferdy Wolthuizen
Beantwoord door Ferdy Wolthuizen in topic RDW Keuring - Afstellen lichtbeeld koplampen
Beste Peter,
Hartelijk dank voor je reactie.
Volgens mij heeft de auto nog nooit op Nederlands kenteken gestaan, dus zal dan wel een uitgebreide keuring worden.
Ik had gehoopt dat de 1800ES een soort van typegoedkeuring zou hebben in Europa en dat daardoor een beperkte keuring afdoende zou zijn![;-) ;-)]()
Groeten,
Ferdy
Hartelijk dank voor je reactie.
Volgens mij heeft de auto nog nooit op Nederlands kenteken gestaan, dus zal dan wel een uitgebreide keuring worden.
Ik had gehoopt dat de 1800ES een soort van typegoedkeuring zou hebben in Europa en dat daardoor een beperkte keuring afdoende zou zijn
Groeten,
Ferdy