Stekkerblok aanhanger

Lees meer
30-06-2023 16:20 #203635 door Metin Öge
Stekkerblok aanhanger is gemaakt door Metin Öge
Heb je eindelijk een fatsoenlijke motortrailer voor je Volvo 240 (1992), doet de verlichting het niet. Verloopstekker aanwezig. Drie 7 polige aanhangers bij Boels geprobeerd, geen succes. Dus ik neem aan dat het aan de autozijde ligt. Ik ben een leek maar kan iemand me uitleggen wat ik kan controleren (zekering of iets) om zeker te weten dat het aan de stekker van de auto ligt? Alvast dank.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-06-2023 17:02 #203637 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Stekkerblok aanhanger
Zoek op internet "stekker aanhanger aansluiten" en je ziet allemaal plaatjes van hoe en wat,
hierna meten aan de auto.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-06-2023 19:47 #203638 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Stekkerblok aanhanger
Als helemaal niks het doet, dan is het wrs de massa. Die is gedeeld voor alles.
Schema is makkelijk te vinden. bv deze.

Let wel even op of je o de contactdoos (auto) of stekker (aanhangwagen) kijkt.
Verder hebben aan beide delen de polen (mannelijke zijde) een inkeping. Soms helpt het al om die iets wijder proberen te duwen, bv met schroevendraaier. Hierdoor wordt ie wat breder, meer/beter contact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2023 22:01 #203639 door Metin Öge
Beantwoord door Metin Öge in topic Stekkerblok aanhanger
Gedaan, maar niet gelukt. Dank voor je antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 09:20 #203644 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Stekkerblok aanhanger
Hoi Metin, Dan zou de volgende stap zijn om de aansluiting bij de achterlichten te controleren. Er loopt/ lopen een of twee kabel(s) naar binnen, volg die en check hoe ze aangesloten zitten op de originele bekabeling, daar kan ook vaak een slecht contactje tussen zitten.

En, doet niets het of alleen de verlichting niet?
Succes met zoeken, 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 09:26 #203645 door Metin Öge
Beantwoord door Metin Öge in topic Stekkerblok aanhanger
Heb gisteren geconstateerd dat de kabelboom op de achterlichten afgemonteerd is. Het Stekkerblok was niet aangesloten. Heb geprobeerd het aan te sluiten maar dat is niet gelukt. Heb een nieuwe kabelboom nodig en een beschrijving hoe je het goed aansluit (kan dat niet online vinden). Het stekkerblok is 7-polig en moet via een adapter naar 13-polig. Wat is wijsheid? Meteen 13-polig monteren of 7-polig. Big question is how??
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 20:35 #203659 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Stekkerblok aanhanger
Als ik je tekst en je foto goed begrijp dan zou ik gewoon eenvoudig weg beginnen met een spanningszoeker of controle lampje.  Zo kun je stuk voor stuk de verschillende verlichting controleren en aansluiten op je stekker. Daarnaast zijn er verloopstekkertjes te koop van 7 polig naar 13 Polig. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
01-07-2023 21:32 - 01-07-2023 21:50 #203660 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Stekkerblok aanhanger
Aannemende dat de kabels aan de andere zijde wel nog aangesloten zijn, is het voorstel van Hans wel een goede aanpak.
Als ik zelf een nieuwe stekkerdoos zou monteren zou ik waarschijnlijk voor 13polig gaan, is toch de oprukkende normaal intussen. Maar hangt er ook van af wat je er allemaal op wil aansluiten.
Bedenk wel dat in de andere (EU) landen een mistachterlicht en mogelijk ook achteruitrijlicht verplicht kan zijn op alle getrokken materieel.

Oh ja, denk er ook om dt je bij aansluiten/aftakken rekening houdt met het 'defecte-lampje-detetctie-relais'. als je voor bv rem- of achterlichten alleen links stroom aftapt, en niet vaan rechts, dan denkt ralais dat er iets stuk is. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.