Dubbele SU HS6 carb

Lees meer
19-11-2021 14:14 #196660 door Jaap van der Stad
Dubbele SU HS6 carb is gemaakt door Jaap van der Stad
Dubbele gereviseerde SU's geplaatst. Loopt op 2 cilinders ( 1en 2). Vlotterkamer van carb. 2 blijft droog. Handmatig gevuld met benzine. Loopt nu op 4 cilinders. Nieuwe vlotterkamer vervangen door oude. Loopt nu op 4 cilinders, maar gooit benzine eruit via het gaatje onder de koperen aanvoer buis. Wat kan hier aan de hand zijn. Ook valt op dat de afstand tussen vlotter en aluminium bovendeksel verschillend is tussen carb. 1 en 2, zowel bij oude als gereviseerde carb.
Mijn sleutelaars zijn van het post carb. type, dus alle hulp is welkom.

merci, Jaap van der Stad/ lid15223
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 16:15 - 19-11-2021 16:26 #196661 door IwemaLPG(GAST)
Beantwoord door IwemaLPG(GAST) in topic Dubbele SU HS6 carb
Het vlotterniveau moet bij beide carburateurs normaal gesproken even hoog staan.
Daarnaast moeten ze ook synchroon staan om goed te werken.
zie:
www.datsun260z.nl/techniek/sucarburateurs.afstellen.pdf
www.infojaguar.nl/afstellen-su-carburatoren.pdf

In het werkplaatshandboek staat ook hoe te controleren en af te stellen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 17:07 #196663 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Maar waarom loopt er bij carb.2 ( cilinder 3 en 4) benzinbe uit het gaatje onder het koperen aanvoer buisje??? Dat is wat we niet begrijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 17:35 #196664 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dubbele SU HS6 carb
Jaap ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar daar hoort een heel klein o-ringetje te zitten 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 18:55 #196666 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
sluit dit o-ringetje dan het gaatje in de vlotterkamer af? Het gaatje zit maar in 1 van de 2 vlotterkamers. Maar ik kan geen ringetje ontdekken. Noch in de oude en noch in de gereviseerde. Het blijft een raadsel.

mvg,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2021 23:54 #196668 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Dubbele SU HS6 carb
Heb je een foto van het kopen buisje/ het gaatje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2021 11:37 #196674 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Op het koperen buisje wordt het aanvoerslangetje van de benzine aangesloten, en het gaatje ( carb. 2 / cilinder 3 en 4 ) zit hier onder. Ik hoop dat de situatie nu duidelijk is. 

Bedankt voor de interesse.

mvg,

Jaap
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2021 13:07 - 20-11-2021 13:09 #196676 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Dubbele SU HS6 carb
Beste Jaap,
Die gaatjes waar jij het over had, voor ontluchting + overloop. Als de vlotter goed afgesteld  staat dicht de vlotter via de bevestiging op een pennetje en dicht daarmede de ontluchting af. Er zijn deksels, waarbij ipv dat gaatje een messing buisje is aan gebracht en waarop je dan een slangetje kan schuiven en naar buiten kan lijden.  LET OP ER ZIJN AL VERSCHILLEN DE AUTO'S DAAR DOOR IN VLAMMEN OPGEGAAN. Het uitlaat spruitstuk zit hier immers onder! Ik heb bij diverse units zo'n overloop buisje aan gebracht.

N.b het gaatje is bij dit dekseltje dicht gemaakt en een nieuwe boring met schroefdraad M6 tbv  buisje angebrcht.
Normaliter zit daar een blikken plaatje met uitstulping ter plaatse gaatje en aan de zijkant 2 omgezette lipjes. het geel wordt dan aangedrukt door de benzine slang.
Succes! Fred
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2021 15:29 #196677 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Hallo Fred,

Allereerst bedank voor je advies. Ik zie inderdaad bij carb. / vlotterplaat 1 het plaatje met de uitstulping en de 2 omgebogen lipjes zitten. Maar in deze vlotterplaat zit geen gaatje. Dat zit er wel in vlotterplaat 2 ( carb 2 voor cil 3 en 4). Gelukkig was ik bij het starten van de motor naar de carb. aan het kijken, en ontdekte meteen dat er benzine uit het gaatje van vlotterhuis 2 lekte op het spruitstuk. Gelukkig was de motor nog koud, Maar inderdaad levensgevaarlijk. Wat mij ook opvalt is dat je bij vlotterhuis 1 de lucht via de benzineaanvoer kan blazen door de benzine afvoer. Bij vlotterhuis 2 - deze heeft geen benzineafvoer - gebeurt er niets als je blaast. Nergens komt er lucht uit. Je zou denken dat het naaldje vast zit, maar de vlotter drukt hem wel in.  Raadsels, raadsels!

mvg,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 00:42 #196690 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele SU HS6 carb
Ik zie dat er nog een oud type vlotter in zit deze kunnen niet tegen Ethanol, dus daar ga je vroeg of laat ook problemen mee krijgen tenzij je in staat bent om altijd octaan 98 te tanken.
Ik heb er bij mij vlotters in zitten die tegen Ethanol kunnen bij BCCP gekocht.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.