- Berichten: 75
Dubbele SU HS6 carb
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
Mijn sleutelaars zijn van het post carb. type, dus alle hulp is welkom.
merci, Jaap van der Stad/ lid15223
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- IwemaLPG(GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Daarnaast moeten ze ook synchroon staan om goed te werken.
zie:
www.datsun260z.nl/techniek/sucarburateurs.afstellen.pdf
www.infojaguar.nl/afstellen-su-carburatoren.pdf
In het werkplaatshandboek staat ook hoe te controleren en af te stellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
mvg,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Bedankt voor de interesse.
mvg,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 309
Die gaatjes waar jij het over had, voor ontluchting + overloop. Als de vlotter goed afgesteld staat dicht de vlotter via de bevestiging op een pennetje en dicht daarmede de ontluchting af. Er zijn deksels, waarbij ipv dat gaatje een messing buisje is aan gebracht en waarop je dan een slangetje kan schuiven en naar buiten kan lijden. LET OP ER ZIJN AL VERSCHILLEN DE AUTO'S DAAR DOOR IN VLAMMEN OPGEGAAN. Het uitlaat spruitstuk zit hier immers onder! Ik heb bij diverse units zo'n overloop buisje aan gebracht.
N.b het gaatje is bij dit dekseltje dicht gemaakt en een nieuwe boring met schroefdraad M6 tbv buisje angebrcht.
Normaliter zit daar een blikken plaatje met uitstulping ter plaatse gaatje en aan de zijkant 2 omgezette lipjes. het geel wordt dan aangedrukt door de benzine slang.
Succes! Fred
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 75
Allereerst bedank voor je advies. Ik zie inderdaad bij carb. / vlotterplaat 1 het plaatje met de uitstulping en de 2 omgebogen lipjes zitten. Maar in deze vlotterplaat zit geen gaatje. Dat zit er wel in vlotterplaat 2 ( carb 2 voor cil 3 en 4). Gelukkig was ik bij het starten van de motor naar de carb. aan het kijken, en ontdekte meteen dat er benzine uit het gaatje van vlotterhuis 2 lekte op het spruitstuk. Gelukkig was de motor nog koud, Maar inderdaad levensgevaarlijk. Wat mij ook opvalt is dat je bij vlotterhuis 1 de lucht via de benzineaanvoer kan blazen door de benzine afvoer. Bij vlotterhuis 2 - deze heeft geen benzineafvoer - gebeurt er niets als je blaast. Nergens komt er lucht uit. Je zou denken dat het naaldje vast zit, maar de vlotter drukt hem wel in. Raadsels, raadsels!
mvg,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
Ik heb er bij mij vlotters in zitten die tegen Ethanol kunnen bij BCCP gekocht.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.