- Berichten: 99
Dubbele SU HS6 carb
- Jaap van der Stad
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-11-2021 14:14 #196660
door Jaap van der Stad
Dubbele SU HS6 carb is gemaakt door Jaap van der Stad
Dubbele gereviseerde SU's geplaatst. Loopt op 2 cilinders ( 1en 2). Vlotterkamer van carb. 2 blijft droog. Handmatig gevuld met benzine. Loopt nu op 4 cilinders. Nieuwe vlotterkamer vervangen door oude. Loopt nu op 4 cilinders, maar gooit benzine eruit via het gaatje onder de koperen aanvoer buis. Wat kan hier aan de hand zijn. Ook valt op dat de afstand tussen vlotter en aluminium bovendeksel verschillend is tussen carb. 1 en 2, zowel bij oude als gereviseerde carb.
Mijn sleutelaars zijn van het post carb. type, dus alle hulp is welkom.
merci, Jaap van der Stad/ lid15223
Mijn sleutelaars zijn van het post carb. type, dus alle hulp is welkom.
merci, Jaap van der Stad/ lid15223
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- IwemaLPG(GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
19-11-2021 16:15 - 19-11-2021 16:26 #196661
door IwemaLPG(GAST)
Beantwoord door IwemaLPG(GAST) in topic Dubbele SU HS6 carb
Het vlotterniveau moet bij beide carburateurs normaal gesproken even hoog staan.
Daarnaast moeten ze ook synchroon staan om goed te werken.
zie:
www.datsun260z.nl/techniek/sucarburateurs.afstellen.pdf
www.infojaguar.nl/afstellen-su-carburatoren.pdf
In het werkplaatshandboek staat ook hoe te controleren en af te stellen.
Daarnaast moeten ze ook synchroon staan om goed te werken.
zie:
www.datsun260z.nl/techniek/sucarburateurs.afstellen.pdf
www.infojaguar.nl/afstellen-su-carburatoren.pdf
In het werkplaatshandboek staat ook hoe te controleren en af te stellen.
Laatst bewerkt 19-11-2021 16:26 door IwemaLPG(GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 99
19-11-2021 17:07 #196663
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Maar waarom loopt er bij carb.2 ( cilinder 3 en 4) benzinbe uit het gaatje onder het koperen aanvoer buisje??? Dat is wat we niet begrijpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1421
19-11-2021 17:35 #196664
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Dubbele SU HS6 carb
Jaap ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar daar hoort een heel klein o-ringetje te zitten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 99
19-11-2021 18:55 #196666
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
sluit dit o-ringetje dan het gaatje in de vlotterkamer af? Het gaatje zit maar in 1 van de 2 vlotterkamers. Maar ik kan geen ringetje ontdekken. Noch in de oude en noch in de gereviseerde. Het blijft een raadsel.
mvg,
Jaap
mvg,
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1421
19-11-2021 23:54 #196668
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Dubbele SU HS6 carb
Heb je een foto van het kopen buisje/ het gaatje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 99
20-11-2021 11:37 #196674
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Op het koperen buisje wordt het aanvoerslangetje van de benzine aangesloten, en het gaatje ( carb. 2 / cilinder 3 en 4 ) zit hier onder. Ik hoop dat de situatie nu duidelijk is.
Bedankt voor de interesse.
mvg,
Jaap
Bedankt voor de interesse.
mvg,
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 415
20-11-2021 13:07 - 20-11-2021 13:09 #196676
door Fred Kok
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Beantwoord door Fred Kok in topic Dubbele SU HS6 carb
Beste Jaap,
Die gaatjes waar jij het over had, voor ontluchting + overloop. Als de vlotter goed afgesteld staat dicht de vlotter via de bevestiging op een pennetje en dicht daarmede de ontluchting af. Er zijn deksels, waarbij ipv dat gaatje een messing buisje is aan gebracht en waarop je dan een slangetje kan schuiven en naar buiten kan lijden. LET OP ER ZIJN AL VERSCHILLEN DE AUTO'S DAAR DOOR IN VLAMMEN OPGEGAAN. Het uitlaat spruitstuk zit hier immers onder! Ik heb bij diverse units zo'n overloop buisje aan gebracht.
N.b het gaatje is bij dit dekseltje dicht gemaakt en een nieuwe boring met schroefdraad M6 tbv buisje angebrcht.
Normaliter zit daar een blikken plaatje met uitstulping ter plaatse gaatje en aan de zijkant 2 omgezette lipjes. het geel wordt dan aangedrukt door de benzine slang.
Succes! Fred
Die gaatjes waar jij het over had, voor ontluchting + overloop. Als de vlotter goed afgesteld staat dicht de vlotter via de bevestiging op een pennetje en dicht daarmede de ontluchting af. Er zijn deksels, waarbij ipv dat gaatje een messing buisje is aan gebracht en waarop je dan een slangetje kan schuiven en naar buiten kan lijden. LET OP ER ZIJN AL VERSCHILLEN DE AUTO'S DAAR DOOR IN VLAMMEN OPGEGAAN. Het uitlaat spruitstuk zit hier immers onder! Ik heb bij diverse units zo'n overloop buisje aan gebracht.
N.b het gaatje is bij dit dekseltje dicht gemaakt en een nieuwe boring met schroefdraad M6 tbv buisje angebrcht.
Normaliter zit daar een blikken plaatje met uitstulping ter plaatse gaatje en aan de zijkant 2 omgezette lipjes. het geel wordt dan aangedrukt door de benzine slang.
Succes! Fred
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Laatst bewerkt 20-11-2021 13:09 door Fred Kok. Reden: tekst niet compleet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 99
20-11-2021 15:29 #196677
door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic Dubbele SU HS6 carb
Hallo Fred,
Allereerst bedank voor je advies. Ik zie inderdaad bij carb. / vlotterplaat 1 het plaatje met de uitstulping en de 2 omgebogen lipjes zitten. Maar in deze vlotterplaat zit geen gaatje. Dat zit er wel in vlotterplaat 2 ( carb 2 voor cil 3 en 4). Gelukkig was ik bij het starten van de motor naar de carb. aan het kijken, en ontdekte meteen dat er benzine uit het gaatje van vlotterhuis 2 lekte op het spruitstuk. Gelukkig was de motor nog koud, Maar inderdaad levensgevaarlijk. Wat mij ook opvalt is dat je bij vlotterhuis 1 de lucht via de benzineaanvoer kan blazen door de benzine afvoer. Bij vlotterhuis 2 - deze heeft geen benzineafvoer - gebeurt er niets als je blaast. Nergens komt er lucht uit. Je zou denken dat het naaldje vast zit, maar de vlotter drukt hem wel in. Raadsels, raadsels!
mvg,
Jaap
Allereerst bedank voor je advies. Ik zie inderdaad bij carb. / vlotterplaat 1 het plaatje met de uitstulping en de 2 omgebogen lipjes zitten. Maar in deze vlotterplaat zit geen gaatje. Dat zit er wel in vlotterplaat 2 ( carb 2 voor cil 3 en 4). Gelukkig was ik bij het starten van de motor naar de carb. aan het kijken, en ontdekte meteen dat er benzine uit het gaatje van vlotterhuis 2 lekte op het spruitstuk. Gelukkig was de motor nog koud, Maar inderdaad levensgevaarlijk. Wat mij ook opvalt is dat je bij vlotterhuis 1 de lucht via de benzineaanvoer kan blazen door de benzine afvoer. Bij vlotterhuis 2 - deze heeft geen benzineafvoer - gebeurt er niets als je blaast. Nergens komt er lucht uit. Je zou denken dat het naaldje vast zit, maar de vlotter drukt hem wel in. Raadsels, raadsels!
mvg,
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
21-11-2021 00:42 #196690
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU HS6 carb
Ik zie dat er nog een oud type vlotter in zit deze kunnen niet tegen Ethanol, dus daar ga je vroeg of laat ook problemen mee krijgen tenzij je in staat bent om altijd octaan 98 te tanken.
Ik heb er bij mij vlotters in zitten die tegen Ethanol kunnen bij BCCP gekocht.
succes
Johan Geers
Ik heb er bij mij vlotters in zitten die tegen Ethanol kunnen bij BCCP gekocht.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.