hefbrug

Lees meer
21-09-2021 18:39 #195759 door Rob Spoon
hefbrug is gemaakt door Rob Spoon
In een garageruimte wil ik mijn 1800S op een brug parkeren en de 145 eronder kunnen zetten. Of andersom. Gaat dat goed met een tweekoloms brug? Dan hangen de voorwielen lange tijd los, misschien niet optimaal? Met een tweekolomsbrug staat er wel lekker weinig in de weg...
Wie heeft ervaring hiermee en kan mij raad geven?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2021 19:27 #195761 door VKV Regio zuid
Beantwoord door VKV Regio zuid in topic hefbrug
Je wiellagers vinden dit juist fijn, die worden niet meer belast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2021 19:29 #195762 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic hefbrug
Sorry, was nog met een verkeerd account ingelogd, excuses. Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
22-09-2021 09:00 #195774 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic hefbrug
Hoi Rob,
Kon met passen en meten een twee kolomsbrug kwijt, een vierkoloms was teveel geweest voor mijn garage van plm. 12 x 4.5 meter.  Een koloms vraagt nog minder ruimte, maar is duur en je hebt altijd een verbindingsbalk onder de bodem doorlopen. 
Ben zeer tevreden met mijn tweedehands OMCN. Die was nog vrij nieuw, anders moet je oppassen voor slijtage aan de spindel moeren. Tegenwoordig werkt dat allemaal anders geloof ik, is er ook meer hoogte beschikbaar (bij mij 1.80 vrije hoogte) en ontbreekt de dorpel, omdat de verbinding tussen beide staanders bovenlangs loopt.
Als ik het over moest doen, zocht ik een twee koloms brug, waarvan 2 van de 4 benen in het midden scharnieren; je bent dan flexibeler met het positioneren van de armen onder het chassis. In mijn geval zijn alle 4 armen  uitschuifbaar; twee tegenover elkaar liggende armen kort en de andere twee lang. Itt de sedan, hangt mijn combi daardoor wat ver naar een kant over, zodat ik die veiligheidshalve in de andere rijrichting op de brug plaats. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.