Volvo gereedschap - waar is dit van?

Lees meer
21-02-2021 17:25 #192622 door Jeroen Brouwers
Volvo gereedschap - waar is dit van? is gemaakt door Jeroen Brouwers
Hi
Ik heb van een vriend deze baco gekregen met het verhaal van een oom, waarschijnlijk uit de jaren 60, waarschijnlijk van een amazone.

Kan iemand vertellen waar deze sleutel bij hoorde en van wanneer hij is? En ik ben ook benieuwd naar de andere kant van de baco, vreemde mond met aan 1 kant tanden en de andere kant glad.

Ben erg benieuwd of iemand meer weet...

Grt
Jeroen

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2021 20:31 #192624 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Dit is een verstelbare moersleutel ,ook wel bahco genoemd.Dit stukje gereedschap hoort in het originele gereedschaptasje van de Amazon. Het tasje was gemaakt van dezelfde kleur kunststof als die van de bekleding van de auto.Het werd met een touwtje gesloten.
Er horen verschillende stukjes gereedschap in ,waaronder ook een schroevendraaier met een geel kunststof handvat met opschrift Volvo. Voorts een bougiesleutel en een wieldoplichter.Ik weet het niet precies uit mijn hoofd,maar ik heb een paar van deze tasjes bij mijn Amazons en zal er nog eens in kijken.
De andere kant van de bahco lijkt mij om iets vast te klemmen en dat dan los te draaien. Ik kan geen foto plaatsen.
,maar mogelijk heeft een ander clublid ook een dergelijk gereedschaptasje en is die wel in staat een foto te plaatsen. Deze tasjes zijn in loop der tijd helaas veelal verloren gegaan.

Vriendelijke groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2021 20:44 #192625 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Hi Niek
Super, dank je.
Ben idd wel benieuwd als iemand nog een tas heeft liggen... Wil ik wel eens proberen te reproduceren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
22-02-2021 14:49 #192642 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Heb deze Bahco's in Zweden wel op een onderdelenbeurs zien liggen, maar alleen bij Volvo staat er ook Volvo op. De V-vormige bek is bedoeld om allerlei soorten moeren en bouten vast te grijpen, waar je anders misschien niet bij kunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2021 15:01 #192644 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Ik ken deze tassen trouwens alleen in het zwart, waarom zou men zich moeite gedaan hebben voor een andere kleur voor iets wat in de kofferbak ligt, dus niet bij de kleur van het interieur.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2021 19:09 #192649 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Je hebt gelijk Rudi, niet de moeite.
Ik kwam deze nog tegen: www.2dehands.be/a/auto-diversen/overige-...445-gereedschap.html

maar die meneer wil er 90 eur voor hebben. Voor mij wat veel; wellicht voor een andere liefhebber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2021 20:39 #192654 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Stevig bedrag zo zonder hoesje. Ik heb het setje nog helemaal compleet, incl. het hoesje. Dat hoesje is overigens gewoon zwart plastic, niet de kleur van het interieur. Het zat bij een 122s die ik in 1984 had gekocht. Bij de verkoop van die auto heb ik dit setje gehouden. Kan straks mooi in de PV544 die ik nu heb staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2021 21:36 #192656 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Vond ik ook Rik.
Kun je wellicht eens een foto maken? Ben wel eens benieuwd. Ik heb het nog nooit gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2021 21:52 - 22-02-2021 21:53 #192659 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Jazeker, bijgaand tref je ze aan. Niet goed te zien, maar op de schroevendraaiers staat Volvo. Op het tangetje staat Eskultina Sweden. Mocht je je afvragen waarom ik een foto heb met het koordje waarmee je het tasje dicht bindt, zelfs dat is volgens mij nog origineel.

Zoals je ziet is het setje waar € 90,00 voor wordt gevraagd, ook nog niet eens compleet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2021 09:32 #192663 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Volvo gereedschap - waar is dit van?
Super, dank je RIk. Leuk om te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.