Overzicht onderdeelnummers van bouten en de bijbehorende afmetingen?

Lees meer
07-11-2020 12:18 #190788 door Jörg Sudowe
Beste forum gebruikers,

In de onderdelenboeken staan natuurlijk de VOLVO nummers van alle bouten en moeren, maar dan weet ik nog niet welke maat, lengte en soort (UNF, UNC, metrisch) ik nodig heb. Ik kan me goed voorstellen dat iemand hier ooit tijd in heeft geïnvesteerd. Of dat deze informatie wél op het forum beschikbaar is, maar dat ik verkeerd zoek.
Inmiddels weet ik uit ervaring dat zelfs ogenschijnlijk dezelfde bouten bij mijn Duett metrisch kunnen zijn en bij mijn Express UNF (imperial bouten in het dak).
Lijkt mij erg handig als ik meer gericht kan zoeken in mijn voorraad gebruikte (maar nog bruikbare) bouten en moeren.

Met vriendelijke groet, Jörg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2020 12:19 #190841 door Arthur Maandag
Beste Jörg,

Als je in een Volvo-onderdelenboek het nummer van een bout of moer hebt gevonden, is het slim op basis van dit nummer vervolgens in onze eigen VKV-webshop te gaan zoeken.

Grote kans dat je dan keurig krijgt gemeld of bijvoorbeeld een bout UNC, UNF of metrisch is en wat de exacte afmetingen zijn!

groeten,
Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 19:39 #191029 door Lars Rengersen
Deze vind ik zelf erg handig en is wellicht wat je zoekt?

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 20:16 #191030 door Jörg Sudowe
Dank je wel Lars!

Dit is eigenlijk wat ik zocht (maar inmiddels ook op het Duitse Volvoniacs forum heb gevonden). Staat dit ook bij ons bij de documentatie? Daar heb ik natuurlijk eerst gezocht - maar niet gevonden.
Aan de andere kant mis ik dan nog steeds die bout die ik eigenlijk zocht: 191724 (=Duett, onderste draagarm aan vooras). Bij mijn Duett (1967) is dit M10 x 1 en daarvan is mijn voorraad nul. Alleen weet ik nu nog steeds niet welke bout achter het nummer 191724 schuil gaat.
Ik denk dat ik binnenkort toch maar mijn bijdrage aan de restauratieverslagen ga leveren. Dan krijgen mijn vragen een betere context.

Groet, Jörg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 20:18 #191031 door Lars Rengersen
En juist voor die laatste brengt het foefje van Arthur een uitkomst.
Clubshop: Artikelnr.: 105003 Vervangt: 191724

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2020 10:34 #191042 door Albert de Leest
Dag Jorg en Lars,

Een oude prijslijst van het VOD is de oplossing.

Groeten Albert.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2020 13:11 #191047 door Rob Funcke
Zal er voor zorgdragen dat het document van Lars wordt opgenomen in de documentatie.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2020 15:51 #191055 door Jörg Sudowe
Bedankt Albert en Rob!

Ik wist dat ik zo'n overzicht ooit had gezien en natuurlijk bewaar ik veel "oude troep", dus die prijslijst ligt nu naast het onderdelenboek!
Is het mogelijk om ook het overzicht van bouten en moeren óf als document aan de bekende documenten toe te voegen, óf nog handiger misschien, aan de productinformatie van de webshop? Dat is dan natuurlijk wel meer werk.
Ik ben in elk geval weer een stuk verder!

Groet, Jörg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.