Maximale bandenmaat

Lees meer
26-07-2020 11:10 #189473 door Peter van Hussen
Maximale bandenmaat is gemaakt door Peter van Hussen
Wij hebben een Volvo P544 met banden/velgenmaat 165/80 R15. Dit zijn zomerbanden en wij willen graag All Seasons banden. Nu is de maat 165/80 R15 schijnbaar niet verkrijgbaar en vragen wij ons af welke maat maximaal op deze velgen past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2020 11:33 #189474 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Maximale bandenmaat
Op een PV544 liggen standaard 4J velgen. Persoonlijk zou ik daar geen bredere band opleggen dan de 165 die er nu op ligt. De auto gaat dan namenlijk zwabberen omdat de band te breed is voor het velgbed.
Als je het goed wilt doen dan moet je op zoek naar breder velgen, 5,5J is een "standaardmaat". In het verleden ook wel eens een 6J velgbed op een bestaande velg laten zetten.

Als je op dit forum zoek naar brede velgen of velgen verbreden kom je heel wat discussies tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2020 12:09 - 26-07-2020 12:13 #189475 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Maximale bandenmaat
Ja, klopt Han! Maar onze bandenmaat gaat problemen geven.
Heb afgelopen juni, nog een setje nieuwe Vredestein Classic sprint in de maat 185/70x 15 R kunnen bemachtigen.
Na de rit op Corsica waren ze er echt aan toe.


Overigens rij ik al tenminste 25 jaar mee. Zwabberen is te voorkomen met goede veren/schokbrekers en juiste afstelling camber/caster.

Maar Peter, All Season banden?? Niet zonde om met de klassieker door sneeuw en ijs te rijden??
Ik denk dat die maat in "ALL Season" ook moeilijk zoeken wordt.
Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.