Adaptieve cruise control

Lees meer
29-09-2019 20:48 #185403 door B.J.W.G. Giesbers
Adaptieve cruise control is gemaakt door B.J.W.G. Giesbers
Weet iemand of je adaptieve cruise control kan inbouwen in een auto waarin geen cruise control/ adaptieve cruise control aanwezig is?

Ik speel namelijk met het idee om een redelijk moderne auto zoals een C70 coupe uit 1999 door een bedrijf zoals Caresto.se o.i.d. te laten verbouwen tot een P1800 ES lookalike. In zo'n C70 zit geen ACC momenteel. Aangezien ik die auto in het dagelijks (zakelijk) verkeer wil gaan gebruiken is adaptieve cruise control vrijwel een must voor me (gebruik ik in mijn moderne Volvo erg veel).

Wild idee maar het zit al een paar jaar in mijn hoofd en ik ga er nu toch eens invulling aan geven door e.e.a. te concretiseren zodat ik een besluit kan nemen.

@"eventuele puristen"... ik heb ook een klassieke 1800 S naast bovenstaande dus ik maak me niet 100% schuldig aan heiligschennis....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 15:27 #185412 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Adaptieve cruise control
Dus als ik het goed begrijp ga je een c70 body omtoveren tot een P1800s. Moderne techniek in een oud jasje. Mijn inziens zou dat kunnen, kost wel een paar centen maar dan heb je wel wat. Of je in de C70 een adaptieve CC kan bouwen weet ik niet. Heb je je licht al opgestoken bij het C70 forum of facebook. Ik denk dat het voor de meeste hier te ver gaat om daar een goed antwoord op te kunnen geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 18:23 #185418 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Adaptieve cruise control
Een soort gelijke ombouw is ook al eens gedaan naar de looks van een Katterug. Er zijn betere foto's van deze wagen op het grote WWW maar kan ze nu even niet vinden.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 18:32 #185419 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Adaptieve cruise control
Toch nog gevonden :-)






Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 19:50 #185422 door B.J.W.G. Giesbers
Beantwoord door B.J.W.G. Giesbers in topic Adaptieve cruise control
Klopt wat je zegt. C70 coupe of een C70 cabrio. Dat laatste biedt volgens mij nog de meeste mogelijkheden als je het cabriodak weghaalt en dan vrije ruimte voor nieuwe vormen hebt.

Ik ga eens "neuzen" op de C70 social media. Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 19:51 #185423 door B.J.W.G. Giesbers
Beantwoord door B.J.W.G. Giesbers in topic Adaptieve cruise control
Maf ding zeg!

Ben benieuwd wat ze als basis gebruikt hebben voor die auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.