Airco

Lees meer
11-08-2018 02:51 #178235 door Johan Geers
Airco is gemaakt door Johan Geers
Heeft iemand wel eens van dit type airco www.top-cool.eu/nl/branches/automotive/retro-fit-airco gehoord of heeft er ervaring mee?
Je kunt het als airco en verwarming gebruiken.

Ik ben benieuwd.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2018 10:19 #178236 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Airco
Geen ervaring mee, maar ik heb me er wel eens in verdiept. Mijn conclusie: het drukt geen deuk in een pakje boter.
Een normale airco heeft een koelvermogen van al snel iets van 4000 a 5000 W.
Als je hun zwaarste unit neemt, twee keer de TCT 4 PPC 12 dus met 8 elementen zit je op 1000 W.
Komt bij dat de COP waarde 100% is. Dat houdt in dat je er evenveel elektrisch vermogen in moet stoppen als je er aan koelvermogen voor terug krijgt. Dus dan trek je op 12V maar liefst 83 Ampere.
Ter vergelijking, mijn airco compressor heeft een COP van 195 a 200%. Dus om 4,6 kW koelvermogen te krijgen moet ik er 2,3 kW aan elektrisch vermogen instoppen.
Er zijn ook wel 12V compressoren, maar dan zit je ook met het probleem dat om zeg circa 2 kW aan koelvermogen te komen je er 83 Ampere in moet stoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2018 01:45 #178257 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Airco
Bedankt Lars was te mooi om waar te zijn, maar ik ga toch het net eens af struinen voor testen er moet toch iets van zijn?

Zijn er toevallig systemen met compressor die ik ook af zou kunnen vullen met koelvloeistof en waarbij ik mijn kachelradiator als koelradiator kan gebruiken?
Ik woon op de Filippijnen dus verwarming heb ik niet nodig?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2018 03:14 #178260 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Airco
Je heb gelijk Lars zie www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=43136
Het was te mooi om waar te zijn.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.