lasdraad

Meer
19-06-2018 09:03 - 19-06-2018 09:06 #177354 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic lasdraad
Leuk, mannen! Ik ben benieuwd!
Laatst bewerkt 19-06-2018 09:06 doorAlbert Samsma.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
19-06-2018 16:27 - 19-06-2018 16:32 #177361 door S. Simon
Beantwoord door S. Simon in topic lasdraad
Dat omdraaien moet je ff aan Harry the Ferryman vragen, maar hij zegt dat het anders niet werkt dus daar kom je vanzelf achter.Ideaal voor de buitenlassers daar krijg je een mooiere las dan bi wegwaaiend gas.
Houdoe :-)

Duett1964-Amazon1964-145(1970)-P1800(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Laatst bewerkt 19-06-2018 16:32 doorS. Simon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
20-06-2018 00:49 #177370 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lasdraad
He S.Simon houdoe, kom jij van Brabant, richting Bergen op Zoom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
18-01-2019 03:53 #181408 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lasdraad
Beste medeleden, ik heb lasdraad uitgeprobeert.

Ik moest hiervoor mijn lasapparaat aanpassen en dat was nog een klusje de standaart snelheidsregeling van de draad was van de gelijkrichter afgetakt en de schakelaar voor de draad te starten werd door een lipje tegen de plus aan te drukken opgestart.
Dus alleen plus en min omdraaien was niet genoeg.
Er liep ook maar een draad door de flexible slang waar het gas en lasdraad doorloopt.
Wat heb ik gedaan ik heb een speedcontroller en een interface relais gemonteerd om de draad op te kunnen strarten.
Het interface relais wordt door de draad die door de fjexible slang loopt aan gestuurd en deze stuurt weer de speedcontroller aan.
Toen de test, het lassen op zich is hetzelfde als met een electrode lassen dus niet zo moeilijk.

Nadelen van het lassen met deze draad;
1. Er komt flink wat damp vanaf, dus niet zo geschikt voor binnen gebruik tenzij je goede afzuiging bij de lasplaats hebt.
2. Last niet zo mooi als met CO2.

Voordelen;
1. Is mobieler (geen gasfles)
2. Je kunt nog lassen met windkracht 6, dus ongevoeliger voor wind.
Dus kan je buiten lassen of onder een carport dan heeft dit voordelen, alhoewel ik zou wel een ventielator plaatsen om de dampen weg te blazen.

Verde nog wat foto’s van het lasapparaat en de lassen.

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
18-01-2019 11:32 #181409 door Hans Wassink
Beantwoord door Hans Wassink in topic lasdraad
Hoi Johan, wat leuk dat je het hebt geprobeerd! Bedankt voor het delen van de informatie. Als ik de foto's bekijkt lijkt het net of je met een normaal apparaat last met de weinig gastoevoer. Ik hou het nog maar even bij mijn oude apparaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meer
18-01-2019 23:07 #181415 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic lasdraad
Beste Hans, het zit toch verdomd stevig aan elkaar.
Het is ook goed doorgebrand zoals je kunt zien.
Maar net wat ik zeg als je binnen moet werken niet doen.
Ik heb er voordeel bij mijn garage is helemaal open ik had met CO2 lassen dikwijls het prbleem van het gas dat weg waaide en dan hoorde je weer geknetter en moest ik weer in een ander positie gaan staan zitten om het gas zijn werk te katen doen.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.