trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon

Lees meer
14-11-2016 13:50 #164893 door Johan Geers
Beste medeleden bij mijn amazon waren twee van de vier rubber bussen versleten dus maar gelijk alle vier de bussen vervangen.
Ik heb hiervoor van een driepoot polietrekken een trekker gemaakt.
Er zullen wel meer op dit idee of een vergelijkbaar iedee zijn gekomen maar ik wilde toch even mijn versie laten zien.
Bussen konden door de fijne draad op de spindel met niet al te veel moeite in de draagarmen getrokken worden.

m.vr.gr.

Johan Geers


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2016 18:41 #164896 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Johan slimme oplossing!bedankt voor de tip. ik heb ze met een normaal M16 draadeind erin getrokken en de bussen eerst in de vriezer gelegd. ging ook maar kostte wel kracht.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2016 03:34 #164902 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Beste Hans, heb je ok aan het volgende gedacht?
Ik heb eerst alles gemonteerd maar de lange bout en moer voor de rubbere bussen nog niet aangetrokken.
Heb de auto toen van de krik gehaald de auto wat naar voren en achter gereden zodat de vering in een ruststamd/neutraal stand kwam.
Heb toen pas de lange bout en moer die door de rubberen bussen gaat aangetrokken.
Op deze manier voorkom je dat de rubberen bus (het rubber in de bus) onder spanning komt te staan bij een neutral stand van de vering wat weer tot gevolg heeft dat het rubber in de bus in een korte tijd stuk gaat.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2016 07:54 #164905 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Klopt Johan: dit is volgens het werkplaatshandboek een montage-voorschrift.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2016 00:24 #164916 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Ja en ik denk ook bij mensen die er lagere vering onder maken dat dit puntje dikwijls vergeten wordt, altans ik zie er nooit wat over.
Ik denk dat velen de veren er onder monteren en rijden maar.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2016 09:17 #164922 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Inderdaad, de bouten aantrekken als hij gewoon op de wielen staat, daar had ik aan gedacht. Maar goed dat je het benoemd. Dat doe ik in principe ook bij draagarmrubbers achter van de combi en allerlei dingen zodat ze in rust stand niet onder spanning gemonteerd zijn.

Hans
PS ik maak wel vaker trekkers voor van alles en nog wat maar ik kan niet eenvoudig (en liefst een beetje voordelig ;) ) draadeinden kopen met fijne draad en langere moeren. Heeft iemand daar nog een adres voor? Nu gebruik ik gewoon een metrische draad waardoor je onevenredig veel kracht uit te oefenen of eerder de draad beschadigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2016 00:52 #164956 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Beste Hans, probeer deze eens www.metaalreus.nl/index.php?cPath=1442_1...4e22d595833e3690cc5e
Draadstang kopen en moer erop lassen.
Ben je relatief goedkoop uit.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2017 17:30 #168847 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon

Inzagen en vervolgens bus naar het midden slaan met een drevel, dan tik je hem er zo uit.
Inpersen eerst klein stukje met bankschroef, dan met de werkplaatspers.
Gaat iedere keer dat je het doet makkelijker....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2017 09:48 #168946 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Ed,

je hebt vast ook nog een opgeruimde werkbank? Deze lijkt qua bezetting op mijn exemplaar ;) .

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2017 14:14 #168950 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic trekker rubber bussen onderste draagarm Amazon
Ach, ik verzamel wel eens wat gereedschap en opruimen doe je aan het einde van de dag.
De spreuk 'hier werkt een genie' wordt net door een paar onderdelen bedekt.....
Pas als ik ga opruimen raak ik dingen kwijt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.