Net een 245 gekocht, wat vragen!

  • Bair van Appeven (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-07-2016 21:11 #161883 door Bair van Appeven (GAST)
Net een 245 gekocht, wat vragen! is gemaakt door Bair van Appeven (GAST)
Hallo allemaal,

Ik heb net een 245gl b230a, bj. 11/1985 gekocht en ben van plan zo veel mogelijk zelf eraan te doen.
Nu heb ik wat vragen: bij koud starten stationair lopen, "schommelt" de hele auto met de motor mee. Als de motor warm is, is het bijna weg. Heeft iemand een idee wat het is en of het ernstig is?
Toen ik hem kocht leek de benzinepomp licht vochtig op de flens onder de slangaansluitingen. Ik heb het schoongeveegd en hou het in de gaten. Bekend probleem?
Zijn er verder nog dingen die ik moet controleren of bekijken?

Groeten,

Bair

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 22:10 - 17-07-2016 22:12 #161887 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Net een 245 gekocht, wat vragen!
Het schommelen van de motor kan zijn omdat hij te langzaam draait, zit er een toerenteller in het dashboard. kan zijn dat je choke niet goed werkt. Zit er een handchoke op of een automatische. Wat betreft de lekkage bij de benzinepomp zou ik toch niet te lang wachten met reparatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bair van Appeven (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-07-2016 16:52 #162105 door Bair van Appeven (GAST)
Beantwoord door Bair van Appeven (GAST) in topic Net een 245 gekocht, wat vragen!
Dank voor de reactie; de toerenteller heb ik helaas niet. Het lijkt wel minder te worden, en de (hand) choke werkt goed. Ik heb bijna het gevoel dat hij weer op gang moet komen na lang stilgestaan te hebben! Benzinepomp ga ik dit weekend vervangen!

Heeft er toevallig iemand verstand van de radio's, specifiek de SR-3022? Ik wil graag, als het mogelijk is, een aux-ingang voor telefoon/ipod maken. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? En is dit uit te voeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.