Wieldoppen Amazon

  • Edward Horvath-Kramer
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-07-2016 23:04 #161834 door Edward Horvath-Kramer
Wieldoppen Amazon is gemaakt door Edward Horvath-Kramer
Ik rij sinds november vorig jaar ( dagelijks ) in mijn mooie Amazon uit 1966. 1 irritant dingetje. Ben al 3 keer een wieldop verloren. De eerste 2 keer op de snelweg, dus bye bye wieldop. De laatste keer op een lokale weg en gelukkig de dop terug gevonden. Wie heeft een tip hoe je die dingen goed vast kunt zetten?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 15:44 - 15-07-2016 15:58 #161845 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wieldoppen Amazon
Hoi Edward

Gebeurt dit steeds bij dezelfde velg of is het willekeurig. Als het steeds dezelfde velg is dan zou het probleem in de drie nokken kunnen zitten. Kijk eerst eens of alle nokken goed schoon zijn en of er geen dikke lagen verf in zitten.



Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb mee gemaakt dat je een wieldop kwijt raakt, als die dingen eenmaal om de nok heen schieten dan komen ze niet zomaar los. Ze zitten zelfs zo vast dat je een speciale lepel nodig hebt om ze los te krijgen.
Het beste kun je de dop met een hand achter twee van de drie nokken drukken en met je duim op het midden van de dop drukken zodat hij ligt op de derde nok rust.

Met de bal van je andere hand geef je een gerichte dreun op de rand van de dop op de hoogte van de derde nok zodat hij over de derde nok schiet. Door nu je vingers achter de doprand langs te halen kun je kontroleren of deze overal aansluit op de velg.
Als het goed is dan zul je de dop niet meer verliezen.

Succes :)

Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 16:23 #161846 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Wieldoppen Amazon
Dit type wieldop kwijtraken is zelden het geval. Rob beschrijft het geheel goed, maar ik zou ze niet met een klap op de dop monteren, want dan is er bij niet goed op de rand mikken de kans dat je er een deuk in slaat. Beter is het de dop zoals beschreven zover mogelijk in te haken, daarna steekt men bij het nog niet ingehaakte deel de vingers door twee gaten in de velg en drukt de dop er met de palmen van de handen op de velg. Dat moet normaal met een redelijke weerstand gaan, dus de dop moet duidelijk op de velg vastklikken.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 16:46 #161847 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wieldoppen Amazon

Rudi Dortangs schreef : daarna steekt men bij het nog niet ingehaakte deel de vingers door twee gaten in de velg en drukt de dop er met de palmen van de handen op de velg.


Dat is een goeie Rudi, zo heb ik het nog niet geprobeerd
Bedankt
Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-08-2016 21:20 #163101 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Wieldoppen Amazon
Ik heb ooit aan een stoplicht een van mijn wieldoppen mij zien inhalen :( gelukkig tegen zeer lage snelheid of bijna stilstand. Ik dacht dat ik ze goed had voelen vastklikken maar daarna heb ik een hele tijd zonder doppen gereden uit angst er een te verliezen. Inmiddels staan ze er al een hele tijd weer terug op en is er geen meer los gekomen, integendeel los halen is eerder een probleem. Hoe ziet zo'n lepel er dan uit? Ik gebruik nu de klauw van een kleine klauwhamer en een stevige doek tussen het andere eind van de hamer en de velg. Toch heb ik het gevoel dat het monteren en demonteren van deze doppen telkens gepaard gaat met een reële kans op lakschade aan de velg (nokken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2016 22:18 #163102 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wieldoppen Amazon
Er zijn enkele jaren geleden imitatievelgen 5j gt op de markt geweest.
als je die toevallig te pakken hebt stop dan maar.
hier zit een fabricagefout in , de nokken zijn stomp en hier klemmen de doppen niet op.
wel kun je dan naafkappen monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2016 22:21 #163103 door Freek Steenbruggen
Beantwoord door Freek Steenbruggen in topic Wieldoppen Amazon
Hallo Ivo, de lepel ziet er uit als op bijgaande foto
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.