Wieldoppen Amazon

  • Edward Horvath-Kramer
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-07-2016 23:04 #161834 door Edward Horvath-Kramer
Wieldoppen Amazon is gemaakt door Edward Horvath-Kramer
Ik rij sinds november vorig jaar ( dagelijks ) in mijn mooie Amazon uit 1966. 1 irritant dingetje. Ben al 3 keer een wieldop verloren. De eerste 2 keer op de snelweg, dus bye bye wieldop. De laatste keer op een lokale weg en gelukkig de dop terug gevonden. Wie heeft een tip hoe je die dingen goed vast kunt zetten?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 15:44 - 15-07-2016 15:58 #161845 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Wieldoppen Amazon
Hoi Edward

Gebeurt dit steeds bij dezelfde velg of is het willekeurig. Als het steeds dezelfde velg is dan zou het probleem in de drie nokken kunnen zitten. Kijk eerst eens of alle nokken goed schoon zijn en of er geen dikke lagen verf in zitten.



Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb mee gemaakt dat je een wieldop kwijt raakt, als die dingen eenmaal om de nok heen schieten dan komen ze niet zomaar los. Ze zitten zelfs zo vast dat je een speciale lepel nodig hebt om ze los te krijgen.
Het beste kun je de dop met een hand achter twee van de drie nokken drukken en met je duim op het midden van de dop drukken zodat hij ligt op de derde nok rust.

Met de bal van je andere hand geef je een gerichte dreun op de rand van de dop op de hoogte van de derde nok zodat hij over de derde nok schiet. Door nu je vingers achter de doprand langs te halen kun je kontroleren of deze overal aansluit op de velg.
Als het goed is dan zul je de dop niet meer verliezen.

Succes :)

Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2016 16:23 #161846 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Wieldoppen Amazon