Pneumatische aansluitnippels

Lees meer
28-06-2016 20:21 - 28-06-2016 21:09 #161474 door Arno Pfennings
Pneumatische aansluitnippels is gemaakt door Arno Pfennings
Ik heb in loop der tijd wat pneumatisch gereedschap aangeschaft en meestal moet je hierin zelf een nippel schroeven, maar wat bleek...er zijn vele soorten en maten en als je al de juiste denkt te hebben gevonden blijkt de positie van de klemribbels ook nog eens anders te kunnen zijn en niet op het tegendeel aan de slang te passen

Hence...de vraag...hoe bepaal je nu het juiste soort...of wat is de meest gangbare maat voor kant en klare pneumatische slangen met female koppeling?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van het Groenewoud
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-06-2016 09:33 #161483 door Willem van het Groenewoud
Beantwoord door Willem van het Groenewoud in topic Pneumatische aansluitnippels
Hoi Arno,
Heb ik ook veel ellende mee gehad.
Uiteindelijk gevonden bij Toolstation.
Ze hebben 2 soorten, GAV en EURO, aansluitingen.
Kijk even bij de volgende link. Kan je ook in de catalogus kijken. www.toolstation.nl/shop/p16125?searchstr=gav
Bestellingen boven 10 euro komen gratis thuis.

Groet,
Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2016 09:56 - 29-06-2016 09:57 #161484 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Pneumatische aansluitnippels
Hallo Arno,
Herkenbaar probleem.

Ik heb net een nieuwe compressor aangeschaft (de oude werd echt oud en ik merkte dat ik steeds vaker even wat straal of spuit en dat kon ie echt niet meer aan) dus de vraag was weer even actueel.
Na overleg met de leverancier etc. ben ik gegaan voor Euro aansluitingen omdat deze een grotere inwendige diameter hebben dan Orion aansluitingen en er dus eenvoudigweg meer lucht tegelijk door kan en om veel lucht gaat het meestal bij perslucht :-).
Wat beschikbaarheid etc. maakt het niet uit ze zijn allebei overal te koop en je kunt altijd een verloopstukje maken van een stukje slang met aan iedere kan een verschillende koppeling (mannetje - vrouwtje uiteraard) zodat je een verloopstuk hebt.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2016 10:53 #161485 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Pneumatische aansluitnippels
Ja, heb ook euro...in het Oosten van NL het meest gebruikt, soms worden Engelse tools met Orion geleverd...let daar op. Scheelt weer een paar euro

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.