Anti-diefstal beveiliging

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2015 10:55 #147101 door Saskia De Vos
Anti-diefstal beveiliging is gemaakt door Saskia De Vos
Ik kwam bij toeval uit op onderstaande site, waar ik veel leerzame info opstak om een oldtimer te beveiligen tegen diefstal.

www.oldtimerbeveiliging.nl

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met één van de genoemde systemen of hulpmiddelen, of eventueel met nog andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd!

Het idee van een elektromechanische startonderbreking, die enkel kan worden uitgeschakeld met een (zelf te kiezen) schakelaar, of volgorde van meerdere schakelaars (zoals even inschakelen van de achterruitverwarming, gevolgd door -pakweg- het linker knipperlicht) vind ik toch wel zeer interessant. Onmogelijk door anderen te deactiveren als je de 'gebruiksaanwijzing' niet kent.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 12:33 #147104 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Anti-diefstal beveiliging
Met de elektronische systemen die op de genoemde site worden vermeld, heb ik geen ervaring. Met diefstal echter wel... In 1980 werd mijn eerste auto (een MGB) gestolen in Engeland. Nu is het per definitie al niet moeilijk om binnen te komen in een cabrio, maar als er dan ook nog geen enkele voorziening aanwezig is om diefstal tegen te gaan... Gelukkig werd de auto na drie maanden teruggevonden, waarna ik een zg. krooklock en een verborgen schakelaar voor de elektrische benzinepomp heb gemonteerd. De daarop volgende 10 jaar geen last meer van dieven gehad met deze auto.
Mijn huidige Amazon is voorzien van een stuurslot (was destijds een optionele extra), maar dat zal als diefstalpreventiemiddel niet echt afdoende zijn, denk ik. Dat geldt ook voor zo’n krooklock, maar het bezorgt een dief wel enig oponthoud, iets wat hij liever vermijdt.
Niettemin lijkt dat Thunderlock-systeem ook mij een zeer interessante optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 13:00 #147105 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Anti-diefstal beveiliging
Er zat in mijn Amazon een startonderbreker die je met een speciaal sleuteltje met chip erin moest activeren. Werkte in het begin aardig, later werd het minder betrouwbaar (paar keer proberen voor de auto op contact kon)
Uiteindelijk heb ik de onderbreker eruit gehaald omdat ik geen zin had om ergens onderweg te stranden met een auto die ik zelf niet meer kan starten, was overigens zo gebeurd.

Zouden dieven uberhaubt de moeite/risico nemen om een oldtimer te starten? 'Als ik dief zou zijn ;) ' zou ik 'm op een aanhanger duwen en wegrijden. Volgens mij zijn er 'best wel veel' oldtimers die alleen voor het starten al een aardige gebruiksaanwijzing nodig hebben (voorbeeld van mijn auto: 2x achter elkaar op contact zetten, choke de juiste afstand naar buiten halen, en dan tijdens het starten wat spelen met het gaspedaal.. Doe je het niet zo lukt het niet om te starten of moet je heel lang doorstarten.. ) Een dief heeft vast geen zin om 10 minuten bezig te zijn met het starten van z'n potentiele buit.

Startonderbrekers e.d. bij moderne auto's hebben veel meer zin, daar heb je ook niet de optie om de motorkap open te maken van buitenaf en 1 (!) draad te leggen van de pluspool naar de ontsteking, een schroevendraaier op de startmotor te duwen en klaar.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 14:53 #147106 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Anti-diefstal beveiliging
Ik heb ik mijn camper een startonderbreker zitten die bedient wordt met een knop waar je het niet van verwacht. Daarnaast heb ik een pedaalslot in de wagen zitten die alle pedalen blokkeerd.
Die startonderbreker werkt goed getuige een telefoontje van de garage waar de wagen voor APK stond nadat ik was vergeten te melden dat ie op de startonderbreker stond. Wat ze ook probeerden, ze kregen hem niet gestart. Oeps. Haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2015 19:21 #147119 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Anti-diefstal beveiliging
Om ook portierschade te voorkomen kies ik voor een dubbele optie: Een zeer zichtbare (felgele) blokkering van het stuurwiel (met aangedraaid stuur) in combinatie met het wegnemen van de rotor en de kabel tussen bobine en verdeler (startonderbreking).

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2015 08:39 #147128 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Anti-diefstal beveiliging
Ik denk dat de potentiële dief al veel mogelijkheid (en tijd) wordt ontzegd met een degelijke motorkapvergrendeling. Zijn er ideeën om te verhinderen dat de motorkap van bv een Amazon van buitenaf wordt geopend? Ik denk dat het al geen slecht begin is om de schroeven van de grille te vervangen door iets dat minder makkelijk is te verwijderen..

Ik vraag me ook af in welke mate de gepantserde pluskabel van de bobine voorkomt dat een Amazon kan worden "ge-hot wired"?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2015 11:59 #147134 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Anti-diefstal beveiliging

"Saskia De Vos (GAST)" schreef:
Ik denk dat de potentiële dief al veel mogelijkheid (en tijd) wordt ontzegd met een degelijke motorkapvergrendeling. Zijn er ideeën om te verhinderen dat de motorkap van bv een Amazon van buitenaf wordt geopend? Ik denk dat het al geen slecht begin is om de schroeven van de grille te vervangen door iets dat minder makkelijk is te verwijderen..

Ik vraag me ook af in welke mate de gepantserde pluskabel van de bobine voorkomt dat een Amazon kan worden "ge-hot wired"?


Ik krijg m'n vingers door de grille heen gefriemeld om de motorkap van buitenaf los te maken... (M'n vingers er weer uit halen is een heel ander verhaal :? ) Dus alleen andere schroefjes helpt niet. Een rooster achter de grille moet wel werken.
Een motorkapschakelaar, aangesloten op een alarm, lijkt me dan een betere oplossing.

Zolang je het jezelf maar niet te moeilijk maakt: krijg je je eigen auto nog open mocht de motorkapvergrendelingskabel knappen, batterijtje van de afstandsbediening leeg zijn, etc.

Gepantserde kabel van de oudere Amazons helpt zeker! Hot-wiren wordt dan vrijwel onmogelijk, tenzij je een universele bobine in je broekzak hebt zitten.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-01-2015 00:59 #147294 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Anti-diefstal beveiliging
Tegen opladen kan je weinig beginnen. Als je het er voor over hebt ga dan voor een gps tracing systeem naast de al genoemde middeltjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-01-2015 08:15 #147332 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Anti-diefstal beveiliging
Ik vind een - al dan niet elektronisch gestuurde - klep om de brandstof af te sluiten wel interessant. De dief zal de motor wel kunnen starten, maar deze zal kort erna uitvallen. Niets is erger voor een (gelegenheids)dief om midden op de oprit of de weg stil te vallen met een gestolen voertuig. Publieke belangstelling gegarandeerd.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2015 21:07 #147357 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Anti-diefstal beveiliging
Ik heb een tracker waarmee je de auto kunt volgen via internet / smartphone en die je per SMS en email waarschuwt als hij beweegt... :)
Je kunt zo'n ding op ebay al kopen vanaf zo'n 40 euro.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.