- Berichten: 350
Anti-diefstal beveiliging
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
www.oldtimerbeveiliging.nl
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met één van de genoemde systemen of hulpmiddelen, of eventueel met nog andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd!
Het idee van een elektromechanische startonderbreking, die enkel kan worden uitgeschakeld met een (zelf te kiezen) schakelaar, of volgorde van meerdere schakelaars (zoals even inschakelen van de achterruitverwarming, gevolgd door -pakweg- het linker knipperlicht) vind ik toch wel zeer interessant. Onmogelijk door anderen te deactiveren als je de 'gebruiksaanwijzing' niet kent.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Mijn huidige Amazon is voorzien van een stuurslot (was destijds een optionele extra), maar dat zal als diefstalpreventiemiddel niet echt afdoende zijn, denk ik. Dat geldt ook voor zo’n krooklock, maar het bezorgt een dief wel enig oponthoud, iets wat hij liever vermijdt.
Niettemin lijkt dat Thunderlock-systeem ook mij een zeer interessante optie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Uiteindelijk heb ik de onderbreker eruit gehaald omdat ik geen zin had om ergens onderweg te stranden met een auto die ik zelf niet meer kan starten, was overigens zo gebeurd.
Zouden dieven uberhaubt de moeite/risico nemen om een oldtimer te starten? 'Als ik dief zou zijn ' zou ik 'm op een aanhanger duwen en wegrijden. Volgens mij zijn er 'best wel veel' oldtimers die alleen voor het starten al een aardige gebruiksaanwijzing nodig hebben (voorbeeld van mijn auto: 2x achter elkaar op contact zetten, choke de juiste afstand naar buiten halen, en dan tijdens het starten wat spelen met het gaspedaal.. Doe je het niet zo lukt het niet om te starten of moet je heel lang doorstarten.. ) Een dief heeft vast geen zin om 10 minuten bezig te zijn met het starten van z'n potentiele buit.
Startonderbrekers e.d. bij moderne auto's hebben veel meer zin, daar heb je ook niet de optie om de motorkap open te maken van buitenaf en 1 (!) draad te leggen van de pluspool naar de ontsteking, een schroevendraaier op de startmotor te duwen en klaar.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Everaers
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 114
Die startonderbreker werkt goed getuige een telefoontje van de garage waar de wagen voor APK stond nadat ik was vergeten te melden dat ie op de startonderbreker stond. Wat ze ook probeerden, ze kregen hem niet gestart. Oeps. Haha.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
Ik vraag me ook af in welke mate de gepantserde pluskabel van de bobine voorkomt dat een Amazon kan worden "ge-hot wired"?
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"Saskia De Vos (GAST)" schreef:
Ik denk dat de potentiële dief al veel mogelijkheid (en tijd) wordt ontzegd met een degelijke motorkapvergrendeling. Zijn er ideeën om te verhinderen dat de motorkap van bv een Amazon van buitenaf wordt geopend? Ik denk dat het al geen slecht begin is om de schroeven van de grille te vervangen door iets dat minder makkelijk is te verwijderen..
Ik vraag me ook af in welke mate de gepantserde pluskabel van de bobine voorkomt dat een Amazon kan worden "ge-hot wired"?
Ik krijg m'n vingers door de grille heen gefriemeld om de motorkap van buitenaf los te maken... (M'n vingers er weer uit halen is een heel ander verhaal ) Dus alleen andere schroefjes helpt niet. Een rooster achter de grille moet wel werken.
Een motorkapschakelaar, aangesloten op een alarm, lijkt me dan een betere oplossing.
Zolang je het jezelf maar niet te moeilijk maakt: krijg je je eigen auto nog open mocht de motorkapvergrendelingskabel knappen, batterijtje van de afstandsbediening leeg zijn, etc.
Gepantserde kabel van de oudere Amazons helpt zeker! Hot-wiren wordt dan vrijwel onmogelijk, tenzij je een universele bobine in je broekzak hebt zitten.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Je kunt zo'n ding op ebay al kopen vanaf zo'n 40 euro.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.