Mini Hefbrug

Lees meer
22-05-2013 20:37 #127778 door Arno Pfennings
Mini Hefbrug is gemaakt door Arno Pfennings
Lijkt iets toe te voegen, maar heeft iemand zoiets in gebruik?

www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 67&lang=NL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2013 23:36 #127785 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mini Hefbrug
Ik word al moe als ik ernaar kijk. Maar een 245 met gas en een volle benzine tank weegt al gauw tegen de 1400 kg dan zit je met ma 1500 wel tegen de grens. Persoonlijk zeg ik nee. te veel gedoe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2013 07:11 #127789 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Mini Hefbrug
Leek mij ook al. Als je de man in de demofilm ziet zwoegen heeft hij er volgens mij ook snel genoeg van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2013 07:37 #127791 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Mini Hefbrug
Ik vind het wel een uitkomst. Wel zou ik meteen een boormachine pakken. Ze hebben die 245 trouwens wel netjes geparkeerd! :lol:
Deze brug stond ook op de laatste VKB.
Maar in mijn garagebox gaat het niet lukken, tenzij ik er eerst overheen rijd... :cry:

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2013 07:55 #127792 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Mini Hefbrug

door Rob Spoon » 23 mei 2013 05:37
Ze hebben die 245 trouwens wel netjes geparkeerd!


Deed mij ook denken aan een scène uit Austin Powers waar hij op die manier met een accu-auto 2cm voor- en achteruit kon tussen twee muren en de vraag voor de kijker duidelijk was hoe die auto ooit de draai had kunnen maken om in die positie uit te komen :D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2013 06:26 #127841 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mini Hefbrug
Beste Aron, ik heb zelf voor pech onderweg een electrische krik van Steber 9Gemal dient de mens) steber.nl/remote-jack-system/ .
Als je het hefmechanisme van die krik nu aan die brug kan monteren dan heb je wel iets maar zoals het nu is je draait je eigen vier slagen in het rond.
Je bent totaal kapot eer je je auto op hoogte hebt en dan moet je nog beginnen met sleutelen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wilbert Geraets (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-12-2014 12:57 #146707 door Wilbert Geraets (GAST)
Beantwoord door Wilbert Geraets (GAST) in topic Mini Hefbrug
Erg late reactie, maar beter laat dan nooit.

Ik heb zelf zo'n brug en vindt het erg handig. Die slinger heb ik nog nooit gebruikt want je draait je helemaal het laplazerus.
Ik zet er een boormachine op en binnen een mum van tijd heb je de auto hoog staan.
Ik gebruik hem bij bijna alle werkzaamheden aan wielen remmen versnellingsbak cardanas uitlaat enz..enz..

Het is natuurlijk geen echte brug maar voor dat geld heb je geen sta in de weg in je garage en het werkt toch erg goed.

Heb er overigens zonder problemen zware auto's op gehad. Opel Monza, Senator, volvo 164. allemaal geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2014 15:35 #146749 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Mini Hefbrug
Hallo Wilbert,
Mijn garage is niet breed genoeg om de hefbrug van de zijkant te plaatsen. Dan zou ik moeten uitwijken naar de onoverdekte oprit. Hoe is de hanteerbaarheid omdat je toch 90 kilo moet sjouwen? In mijn geval zou ik de hefbrug tegen de binnenmuur van de garage bevestigen. Ik vraag me af of het hanteerbaar is omdat de brug rechtop gezet moet worden!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2017 14:39 #165922 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Mini Hefbrug
Zijn er inmiddels meer ervaringen met deze minibrug? Het lijkt me ook wel een mooi ding. Hoe zit het met het steunen op de dorpels, geeft dat nog problemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2017 08:27 #165933 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mini Hefbrug
Ik zou het met de Amazon, 144, 780 en 945 niet aandurven..ik heb een tijd geleden deze gekocht: veilig en heel stabiel, maar natuurlijk zwaar!
myalbum.com/album/LIaIAqhWtLeZ

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.