Welke gereedschapskoffer?

Lees meer
25-01-2013 23:41 #122773 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Welke gereedschapskoffer?
Hbm is volgens mij inderdaad prima spul.
Nog een tip over de handschoentjes neem inderdaad dunne handschoenen degene met stoffen bovenkant en rubber/stoffen onderkant, ik heb hier al veel leed mee voorkomen (snijwonden oa) dus niet die chirurgenhandschoenen die je af en toe ziet dit houd je handen schoon maar bescherming is nihiel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2013 11:32 #122778 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke gereedschapskoffer?
Handschoentjes, helemaal mee eens! Ik sleutelde altijd zonder, maar voor veel klussen kunnen die dunne (zwarte) met stoffen bovenkant prima.
HBM ben ik minder te spreken over. Is voor mij in de categorie, handig om dan met weinig budget het gereedschap toch in huis te hebben. Het scharnier van de bedieningshandel van mijn carrosseriezaag werd echter binnen 10x gebruik al gammel, de haren van de ontvetterkwast vielen de eerste keer al massaal uit en de zetbank mist de mogelijkheid om de bovenplaat goed aan te drukken.
Dus als het even kan, koop kwaliteit spul, zeker voor de spullen die je vaak gebruikt. Dan liever tweedehands voor een lager budget. Althans voor dingen als doppensets en sleutels. Mechanisch en elektrisch bewegend gereedschap zou ik toch eerder nieuw kopen omdat je niet weet hoe intensief die al gebruikt zijn.
Een met minder goed gereedschap eenmaal dol gedraaide moer of bout krijg je daarna met goed gereedschap ook niet echt meer los. Kwestie van Marktplaats even in de gaten houden. Ik heb er onlangs ook een zo goed als nieuwe Gedore ring-steek sleutelset gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 01:41 #122810 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Welke gereedschapskoffer?
Er zijn meerdere setjes en ik heb van een Engelsman .... dit Duitse setje van BGS gekocht, heeft zowel metrisch als inch

Bijlage niet gevonden



Bijlage niet gevonden



Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 09:42 #122817 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Welke gereedschapskoffer?
Mooi setje Ed, maar ik zie geen doppen en ring-steeksleutels? Is dit niet voor een loodgieter? :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 10:14 #122819 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke gereedschapskoffer?
Volgens mij bedoelde Ed te reageren in het topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Lijkt me een mooi remmen loodgieters setje. Is volgens mij het type wat je ook onder de auto kunt gebruiken, toch?
@Ed zal ik je post naar dat andere topic verplaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 12:46 #122828 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Welke gereedschapskoffer?
Inderdaad, wél een mooi setje natuurlijk!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 23:30 #122868 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Welke gereedschapskoffer?
Quote Lars: Een met minder goed gereedschap eenmaal dol gedraaide moer of bout krijg je daarna met goed gereedschap ook niet echt meer los.

Niet doldraaien maar hiervoor metrinch gereedschap gebruiken, ideaal.
www.metrinch-tools.com/website/introductie.php?language=nl

Ben het eens met je opmerking over HBM, pneumatisch gereedschap is van een Chinese kwaliteit en niet echt duurzaam.
Eerder had ik een 2 cylinder compressor bij van Cranenbroek in Brabant gekocht: CHINESE TROEP.
Na een half uur kwam de olielucht uit de slang en raakte hij helemaal oververhit
Hiervoor had ik 30 jaar een Airpress gebruikt en die draaide soms een hele dag bij de verbouwing van mijn huis en doet het nog prima.
Heb nu weer een 2 cylinder van goede kwaliteit.

Maar goed gereedschap hoeft niet altijd van een duur merk te zijn..

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 01:11 #122870 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welke gereedschapskoffer?
Beste Jules, ik heb Engels gereedschap van Craftsman.
Heb ik indertijd in Amerika gekocht was goedkoop en lifetime warranty, ik heb toen inbus doppen en een steekringset gekocht en nog meer gereedschap. (heel goed gereedschap)
Dus heb je iemand die die richting opgaat zou je eens kunnen vragen of hij dat voor je meebrengt.
Kun je bij de Wallmarket halen.
Ik weet niet of Craftsman van orgine Duits is, lijkt mij een Duitse naam, maar die Amerikanen gebruiken het allemaal.
Soms heeft Scandcar ook wel eens aantrekkelijke setjes, kun je ook eens informeren.
En je zou eens kunnen Googlen op Engels gereedschap wie weet wat je vind.

Success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2013 19:54 #125007 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Welke gereedschapskoffer?
Ik heb een keer de Mannesman 215 delige koffer bij de Lidle gekocht voor € 79 en nog geen moment spijt van gehad.
Kwaliteit voor ons hobyisten prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.