Leren lassen....waar?

  • Martin van Limbeek (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
28-10-2012 22:38 #119569 door Martin van Limbeek (GAST)
Leren lassen....waar? is gemaakt door Martin van Limbeek (GAST)
Ik ben op zoek naar een workshop van een dag.
Heeft iemand een goede tip?
Ik had die van Rustbuster gezien, maar ligt de nadruk daar niet teveel op theorie? Iemand ervaring mee?
Of is iemand bekend met beqwaam?
Ik hoor het graag.

Gr. Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-10-2012 13:06 #119583 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Leren lassen....waar?
Bij rustbuster is het ongeveer fifty-fifty: 's ochtends theorie, ' s middags praktijk. Ik vond het erg leerzaam in ieder geval.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 14:22 #119586 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Leren lassen....waar?
Of misschien dat Ed ( www.sbkarnhem.nl ) na het succes van de technische dag lassen 10 december Arnhem en !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem nog eens een derde sessie gaat organiseren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:20 #119595 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Leren lassen....waar?
Ik heb een paar jaar geleden een algemene lascusrsu gevolgd bij SBB Gouda. Opleidingscentrum voor bedrijven in de metaalverwerkende sector.
Ik heb daar goede ervaringen mee, ze geven er gedegen les en laten je vooral veel lassen. Ik heb ook kennis kunnen maken met andere technieken dan MIG, zoals TIG en klassen met elektrodes. En omdat ik aangaf aan auto's te willen lassen veel geoefend op dunne plaat.

Zij hebben inmiddels meer hobbycursussen op het programma staan,waaronder een cursus lassen aan oldtimers.
Deze duurt 8 avonden.

Zie hun website en cursusgids. De cursus lassen aan oldtimers is helaas al afgelopen week begonnen. Misschien is het nog mogelijk in te schuiven of geven ze bij voldoende belangstelling nog een tweede cursus.
www.sbbgouda.nl/las_index.php

Rudolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 17:24 #119596 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Leren lassen....waar?
Toelichting: beschrijving van bovenstaande cursus van SBB Gouda:

Lascursus voor oldtimerbezitters
De bezitters van klassiekers zitten nogal eens met carrosserie- c.q. plaatwerkproblemen. Roestgaten, doorgeroeste dorpels, beschadigde bodems of doorgeroeste stijlen van ramen en deuren. Elke bezitter wil een deskundige oplossing. Een goede en goedkope oplossing is het probleem zelf aan te pakken. Hiervoor heb je kennis en kunde nodig. Met behulp van onze lascursus van 8 weken komen de deelnemers heel ver. Intensief wordt geoefend om het gewenste lasproces goed onder de knie te krijgen, waarna het geleerde proces zijn toepassing kan krijgen op de autocarrosserie.

De meest toegepaste processen zijn MIG/MAG-lassen en BOOGLASSEN met beklede elektrode. Er wordt veel geoefend met dunne plaat, waardoor ook de nodige aandacht wordt geschonken aan materiaalgedrag. Om ons motto, goed gereedschap is het halve werk, tot uiting te brengen, willen wij ook aandacht schenken aan de kwaliteit en toepasbaarheid van lasmachines. Helaas kunnen wij geen klassiekers ons laspracticum inrijden, maar het is zondermeer mogelijk en toegestaan carrosseriedelen mee te brengen om eraan te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 18:44 #119607 door Niels van de Ven
Beantwoord door Niels van de Ven in topic Leren lassen....waar?
Kijk ook eens bij lastechniek europa in nieuwegein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 19:53 #119623 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Leren lassen....waar?
Al weer tien jaar geleden een lascursus gevolgd bij Rustbuster. Natuurlijk ben je na een dag geen volleerd lasser. Maar ik heb wel wel de basis daar gekregen. Mooie mix van theorie en praktijk. En uiteindelijk heb ik mijn katterug en later mijn Amazon keurig kunnen lassen zonder dat ik een technische achtergrond heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin van Limbeek (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-10-2012 07:13 #119665 door Martin van Limbeek (GAST)
Beantwoord door Martin van Limbeek (GAST) in topic Leren lassen....waar?
@ Rudolf. 8x naar Gouda is te ver en te vaak.
@Niels. Volgens mij gaat dat meer richting een opleiding.
@Lars. Lijkt me leuk, maarja wanneer start zoiets weer?
@ Ben en Danny. Klinkt goed. Het wel jammer dat ze alleen op woensdag les geven. Want dat is natuurlijk gewoon een werkdag...en vrij nemen gaat niet zomaar. Misschien in de kerstvakantie.

Bedankt voor alle input in ieder geval! Heeft iemand nog andere tip?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.