dynamo spanner

  • Helmer van der Veen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-08-2012 18:45 #116891 door Helmer van der Veen (GAST)
dynamo spanner is gemaakt door Helmer van der Veen (GAST)
hallo

ik wist niet waar ik dit onderwerp bij moest plaatsen dus hier maar

ik heb bij dries een dynamo spanner gekocht maar dat blijkt de verkeerde te zijn.
ik heb namelijk een rechte spanner gekocht tevens ook de enige die ik kon vinden op welke webwinkel dan ook
maar ik heb dus een totaal andere nodig of is het gewoon een kwestie van dynamo steun ombouwen zodat het wel past?

mvg helmer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2012 23:36 #116903 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic dynamo spanner
Wat is 'een totaal ander ding'? Gebogen? Ik heb nog een liggen met gaatjes, maar die lijkt niet van een Vovlo af te komen. Wel recht.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2012 08:39 #116905 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic dynamo spanner
Hallo Helmer,
er zijn verschillende voor de motoren/dynamo's, dus als je de juiste hebt moet hij ook passen (ik ken rechte en gebogen, of er meer verschillen zijn weet ik niet). Het belangrijkste is dat de poelies goed ten opzichte van elkaar staan, dus de dynamosteun ombouwen is geen optie. Is het niet niet op te lossen met buigen? Natuurlijk opletten dat de afstanden van de poelies niet zo erg veranderen dat de v-snaar niet meer te spannen is.
Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2012 01:55 #116971 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic dynamo spanner
Ik heb 2 B18's liggen met een andere dynamo-opbouw maar ze hebben wel allebei een rechte spanner, ik zou dus geloven dat je voor een dynamo gewoon een rechte spanner nodig hebt. Als je ombouwt naar een alternator kan het zijn dat je een gebogen spanner nodig hebt, ofwel bekijk je de rechte spanner goed en geef je op een bepaalde plaats een tik met de hamer en dan past ie ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2012 11:00 #116982 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic dynamo spanner
Ervaring van de Bottenvikentour (en ook andere reizen geloof ik), is dat de dynamo montage één van de meest storingsgevoelige dingen is. Het kan zijn dat dit geldt voor de ombouw van alternator naar dynamo, dat weet ik niet. Er waren echter nogal wat problemen met bevestigingsbouten van dynamo's. Zorg dus dat dit echt heel goed stevig vast zit. En dat een gekromde spanner echt net zo stijf (dus dik) is als een rechte.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2012 10:43 #117035 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic dynamo spanner

"Rob Spoon" schreef:
Ervaring van de Bottenvikentour (en ook andere reizen geloof ik), is dat de dynamo montage één van de meest storingsgevoelige dingen is. Het kan zijn dat dit geldt voor de ombouw van alternator naar dynamo, dat weet ik niet. Er waren echter nogal wat problemen met bevestigingsbouten van dynamo's. Zorg dus dat dit echt heel goed stevig vast zit. En dat een gekromde spanner echt net zo stijf (dus dik) is als een rechte.


Mee eens!

Zo moet het dus niet:




Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Helmer van der Veen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-08-2012 19:30 #117091 door Helmer van der Veen (GAST)
Beantwoord door Helmer van der Veen (GAST) in topic dynamo spanner
sorry voor deze late reactie maar in ieder geval hartelijk bedankt voor jullie hulp ik zal morgen even fototjes er van maken want ik snap er helemaal niks van en dat bijgen van die dingen lijkt mij ook niet echt heel stevig te zijn.

mvg helmer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.