BW35 automaat

Lees meer
14-06-2012 19:06 #114621 door 12795-dummy
BW35 automaat is gemaakt door 12795-dummy
Beste leden!

Nog geen twee jaar geleden heb ik mijn BW35 automaat bak laten reviseren. ( Van een Amazon uit 1965) Twee weken geleden doet plotseling de derde versnelling het niet meer van de ene op de ander dag en daarna de achteruit versnelling.

Ik terug naar het revisiebedrijf, die zeggen dat de banden verbrand zijn, en dat er echt vanalles kapot is. Ik snap er niks van want de boel is voor veel geld gereviseerd. Dat kan toch niet zomaar gebeuren met een gereviseerde bak. Waar sta ik in dit geval en heeft iemand een BW35 bak uit een sloop wagen of ruilwagen of wat dan ook?

Hoor graag alle reacties voor de BW35 en tips en waar ik het revisiebedrijf op kan aanspreken.

Veel groeten Micky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2012 19:19 #114622 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic BW35 automaat
Dat is balen! Mijn eerste reactie zou zijn dat dit inderdaad niet zou moeten kunnen.
Wel als belangrijk punt hierbij de volgende vragen:
- Hoeveel heeft hij gereden sinds revisie? Ik heb me laten vertellen dat een BW35 niet de meest robuuste bak is en na circa 150.000 alweer op is.
- Welke olie is er gebruikt?
- Heeft er altijd het juiste niveau olie in gezeten (dus niet te weinig, maar ook niet teveel)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2012 21:53 #114630 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic BW35 automaat
he micky, ik heb nog wel een bak liggen, volgens de verkoper goed. stuur me maar een pb, dan komen we er wel uit denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2012 22:21 #114631 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic BW35 automaat
Lijkt me een gevalletje olie verlies.
Heb hier een keer een bak kapot zien gaan doordat er een heel klein gaatje in de leiding van de koeler zat, dan kom je zonder olie te staan.
Zat er op het moment van demontage/controle nog voldoende olie erin zoals Lars al aangaf?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2012 08:30 #114638 door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic BW35 automaat
Hai iedereeen!

Dank voor jullie reacties!

@ Kevin, het oliepeil stond goed want dat controleer ik heel regelmatig, ook toen de derde versnelling plots het niet meer deed heb ik diezelfde dag de olie gecontroleerd en die stond goed.

@ Lars, ik heb na revisie er 18.000 km ongeveer meer gereden, dus dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me.
de olie die ik heb gebruikt is: Minerale ATF II D , en je het niveau was goed.

@ Hans, ik stuur je prive een bericht met mijn telefoonnummer goed.

Groet Micky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2012 08:42 #114640 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic BW35 automaat
Volgens mij hoort er in een BW35 ATF-F en geen ATF Dexron II.
Maar of dat dergelijke gevolgen kan hebben weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2012 23:02 #115434 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic BW35 automaat
Lijkt mij meer een kwestie van slechte revisie...
Let er bij het zoeken naar een vervangende bak wel op dat niet alle BW35 bakken voor Volvo gelijk zijn. Zo zijn er bv. enkele verschillen tussen de versie voor de Amazon en de 140-serie.
Bij de Amazon zit de peilstokbuis met een wartel op de bak en bij de 140 niet (zie foto onder).
Je kunt een BW35 van een 140 wel gebruiken in een Amazon, maar dan moet je ook de peilstokbuis van de 140 gebruiken, die dan wat verbogen moet worden. De peilstok van de 140 past daar dan niet meer in, maar wel de (half flexibele) peilstok van de Amazon BW35, die dan vervolgens opnieuw moet worden geijkt dmv een voorziening aan de bovenkant opdat hij niet te ver de buis in gaat.
Verder is de BW35 voor de 140 er ook nog in twee verschillende versies: met een staartstuk dat qua lengte overeenkomt met dat van de Amazon BW35, maar ook met een 10 cm korter staartstuk... Beide versies zijn overigens ook voorzien van aansluitingen voor een oliekoeler, die bij de 140 geïntegreerd is in de koelwaterradiateur. Bij gebruik in een Amazon kun je die aansluitingen natuurlijk dichtpluggen, maar beter is het om een losse oliekoeler voor de radiateur te plaatsen. Het zal de levensduur van de bak ten goede komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.