APK probleem

Lees meer
06-06-2012 19:42 #114319 door Rens Winnubst
APK probleem is gemaakt door Rens Winnubst
Door te weinig tijd (nieuwe baan, drukke weekenden, etc.) heb ik mijn amazon niet op tijd klaargekregen voor de APK. De vervaldatum is 7-6-2012 Er zitten twee gaatjes op beide dorpels, waarschijnlijk ook nog een kromme kriksteun. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Vanavond nog bij een garage op de stoep zetten en schorsen? Nu schorsen en morgenochtend vroeg brengen (mag eigenlijk niet toch?). Schorsen en ergens stallen, dan zelf plaatwerk kopen en door een bevriende lasser laten lassen. (Moet dan wel zonder APK naar die vriend rijden...)
Klopt het dat er in/op de dorpel geen plaatje gelast mag worden? Betekend dat dat de hele dorpel vervangen moet worden? Misschien er gewoon overheen lassen, afplamuren en laten keuren, daarna, wanneer het beter uitkomt de dorpel(platen) wel vervangen? Wanneer krijg ik die bekeuring voor verlopen APK? Is dat direct, na een paar dagen of na een maand? Uiteindelijk moeten de dorpels vervangen worden, normaal zou ik het in een keer goed laten doen, maar heb pas vanaf volgend weekend tijd om ergens naartoe te rijden. Het liefste bespaar ik geld door grote delen zelf te doen (slijpen enzo) en dan de complete dorpel compleet te vervangen.

Kortom, ik wil graag weten hoe ik dit probleem het beste kan oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2012 20:19 #114324 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic APK probleem
Gaatjes in dorpels mogen voor de APK als ze niet te groot zijn en dorpels mogen ook ter reparatie deels vervangen worden. Een stukje plaat goed in een dorpel gelast is voor de APK net zo goed als een complete nieuwe dorpel (maar voor de lange duur is een complete vervanging natuurlijk beter). Bekeuringen voor te laat APK gaan via de computer, je hoeft er niet met de auto voor de straat op, hoe snel ze zijn weet ik niet (ik ken alleen maar een geval en dat was ongeveer een maand erna, maar wet dus niet of ze ook sneller zijn). De kriksteun zelf zal voor de APK niet belangrijk zijn.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2012 20:29 #114326 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic APK probleem
Dit dilemma kwam onlangs ook voorbij in het topic APK Amazon en gebroken arm
Daar staan alle ins en outs wel in.

Persoonlijk zou ik gaan voor schorsen, zelf opknappen, keuren, ontschorsen
Je zou nog kunnen gaan voor voorkeuren, schorsen, zelf opknappen, keuren, ontschorsen
Die ene dag zou dan nog wel los moeten lopen, maar het blijft een gok. Je wilt bijvoorbeeld niet aangehouden worden of erger nog een aanrijding krijgen zonder APK.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2012 20:32 #114327 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic APK probleem
Dan zou ik morgenmiddag dus langs een willekeurige turk bij mij op de hoek kunnen gaan om twee plaatjes er in te laten lassen, en vervolgens te laten keuren voor de APK. Of met een weekend of twee gewoon in een keer goed (laten) doen.
Ik heb dat topic gelezen Lars, maar kon er nog niet echt een oplossing in terug vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-06-2012 23:14 #114337 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic APK probleem
Je kan ook op zoek naar een soepele APK keurder, en aangezien je in Den Haag woont heb ik wel een ideetje. Ik stuur je een PB! Daarnaast begreep ik uit bovenstaand topic dat je de auto de komende twee maanden in ieder geval niet hoeft te schorsen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-06-2012 18:57 #114357 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic APK probleem
De meeste verzekeringen keren wel uit wanneer je een ongeluk krijgt zonder APK.

Ze keren alleen niet uit, wanneer het ongeluk juist is veroorzaakt door een mankement waardoor de auto geen APK kon krijgen.

Heb een keer zonder APK moeten rijden (1 week verlopen), voor de zekerheid had ik mijn verzekeringsagent gebeld om te vragen hoe dit zat en wat eventuele gevolgen waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.