gasloos MIG toorts niet goed?

  • R.P. Leuvenink
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Lees meer
16-05-2012 21:53 #113707 door R.P. Leuvenink
gasloos MIG toorts niet goed? is gemaakt door R.P. Leuvenink
Ik heb voor weinig een gasloos MIG las apparaat gekocht.(ja ja ik weet t beter een duurdere etcetc ;) maar ja om voor 10% vd prijs het eens te proberen leek me dit wel leuk)) Ik heb 0,0 verstand van lassen en de enige kennis die ik heb komt van google. Maar misschien hebben jullie een antwoordop mijn vraag:

Als je plaatjes van MIG lastoortsen bekijkt dan zie je altijd dat t contactbuisje ''verzonken''is in de punt. (volgens mij om bij normale MIG apparaten het beschermingsgas te laten vloeien.)
Maar bij mijn Ondo is dat niet het geval: hij steekt een eindje (0.5-1 cm) uit. (Het contactbuisje draait met de vingers niet verder. Schroefdraad gaat nog wel een klein stukje door. )
Is dit normaal bij gasloos of moet ik m met n tang verder draaien?

Weet iemand dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
22-05-2012 10:27 #113876 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic gasloos MIG toorts niet goed?
Ik heb ook zo'n gasloos apparaat gehad en volgens mij zag de toorts er nagenoeg gelijk uit als bij een "echt" lasapparaat (dus met een beetje verzonken contactbuisje). Het contactbuisje vernieuwen is altijd goed en vaak zit de huls te ver/diep op de toorts geschoven.
Aan de andere kant is dat voor dit apparaat niet nodig want we (alhoewel de huls altijd wel een handige steun is bij het lassen).
Persoonlijk vind ik het gasloos lassen wat minder mooi en makkelijk lassen, en natuurlijk dure rolletjes draad die er best wel hard doorheen gaan. Je moet geen hele restauratie ermee doen, maar voor incidenteel laswerk kan je er prima mee uit de voeten.
suc6,
Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.