Banden met wit zijvlak

Lees meer
17-04-2012 14:21 #112863 door Walter Saris
Banden met wit zijvlak is gemaakt door Walter Saris
Dames en heren,

Een kennis van mij is op zoek naar banden met een wit zijvlak voor zijn Amazon en hij heeft mij gevraagd mijn contacten tussen de Volvo liefhebbers eens te gebruiken. Kunnen jullie ons helpen?

Groet en dank!

Walter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 15:44 #112864 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Banden met wit zijvlak
Daar zijn volgens mij twee soorten in
a) geïntegreerd in de band
b) los erop

De banden met echt een whitewall komen volgens mij uit Amerika en zijn niet goedkoop.
Scandcar heeft ze, zie volvoonderdelen.com/Oud-6cil/Ach ... 14-189171/

Los erop zijn twee types in.
1) Die je tussen je band en velg klemt
2) Die je met een RVS sierring vastzet
Die eerste optie schijnt afgeraden te worden, o.a. in verband met beschadigen band.
Die tweede optie is volgens mij niet meer te koop.
Zie ook www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=143&t=13241&p=7153
Maar misschien dat die van een Kever (15") ook wel passen www.paruzzi.com/webwinkel/?full= ... woord=2488

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 17:01 #112867 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Banden met wit zijvlak
Hé die whitewalls bij Scandcar kende ik nog niet. Had wel een adres gevonden, maar daar kosten ze 209,- per stuk. Dit is toch een stuk goedkoper. Voor mijn Amazon ben ik ook wel geinteresseerd. Misschien dat we met meerdere kopers een aardige korting kunnen regelen. Wie heeft nog meer belangstelling?

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 17:19 #112868 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Banden met wit zijvlak
Ravus.de heeft chroom sierringen en eventueel ook losse whitewalls. Die schijnen alleen niet zo goed kleurecht te zijn. Ik heb nu dus alleen de chroom ringen. NB! Geen rvs!
Die van die keversite zijn ook van Ravus...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 17:21 #112869 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Banden met wit zijvlak
Hallo Rob,

Dat roept dan om echte bandjes :)

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 19:33 #112872 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Banden met wit zijvlak

"Rob" schreef:
Ravus.de heeft chroom sierringen en eventueel ook losse whitewalls. Die schijnen alleen niet zo goed kleurecht te zijn. Ik heb nu dus alleen de chroom ringen.

Ik rij denk ik al 5 of 6 jaar met het Ravus syteem, (destijds verkocht door Scandcar) zowel zomer als winter en het blijft goed uit zien. Ook kleurecht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 20:57 #112873 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Banden met wit zijvlak
Ik ben de eerste gebruiker van het Ravus systeem in Nederland en heb positieve ervaringen ermee. Ten eerste staat het goed bij mijn auto (imho) , ten tweede zijn ze bij normaal gebruik altijd netjes blijven zitten, zelfs bij off-road rijden in de Sahara. In vele tienduizenden kilometers heb ik geen slijtage van de wangen van mijn banden geconstateerd en heb ik ook geen last gehad van verkleuren of vergelen.




De reden waarom ze er bij mij nu niet meer opzitten, is dat ik vanwege de rallysport met iets bredere banden ben gaan rijden en daardoor de wangen te bol staan voor de sierringen. Onderstaande foto is de reden waarom ik gekozen heb voor bredere banden. Onder deze omstandigheden loop je wel het risico dat je de sierringen losrijd.



The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 22:33 #112878 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Banden met wit zijvlak
Als je perse een witte rand wilt ga dan voor de echte white walls en niet voor de losse ringen. Ook al zijn de losse ringen goedkoper, ook wel goed enzo het is het net niet. Ik heb voor mijn opel admiral destijds white walls gekocht bij classic tire center in Aalsmeer. Kosten toen in 2004 69 euro incl btw per band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 23:32 #112880 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Banden met wit zijvlak
Het voordeel van het gebruik van losse flappen is, dat je vrij blijft in jouw keus van de banden. Ik heb een uitgesproken voorkeur voor Michelin, de 165 Xzx vind ik voor de Amazon een perfecte allround band. Momenteel rij ik overigens op 195 Alpin.
Een firma in München kan witte ringen op jouw band van keuze vulcaniseren, maar dah kos wah, reken op € 200 per band.
Met mijn rijstijl zou ik op banden van Amerikaans fabrikaat ongetwijfeld meer kans lopen om schade te rijden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2012 23:47 #112881 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Banden met wit zijvlak
met een oldtimer rij ik gewoon en geen rally's dus dan kun je wat flexibeler zijn in de keuze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.