Heel eenvoudig aan te sluiten op een gewone verdeler. Stuk goedkoper dan een 123 ontsteking die ik er nu in heb zitten. Achteraf was mijn probleem een slechte dynamo en de verkeerde nieuwe bobine. ik was het zat en heb alles vernieuwd. helemaal achteraf was het probleem waarschijnlijk alleen de dynamo die maar 11 V leverde stationair.
Je moet alleen even kijken of je een passende bobine hebt voor bij zo'n Retronix., dat kun je zo aan Chat GPT vragen. de juiste heb je al voor € 60 euro.
aansluiten is heel simpel. een extra draad en je laat het draadje dat van de bobine normaal naar de verdeler gaat, via de retronix naar de verdeler lopen.
voor een goede werking moet je dynamo wel goed zijn minimaal 12 V stationair bij de bobine. Daar zat mijn probleem ik had 11 V en de verkeerde bobine achteraf..Dat had me enkele honderden euros gescheeld. Je hebt een betere vonk, puntjes branden minder.
Ik ben aan het opruimen € 25,- ex. verzending.
je kunt 'm ook in Giesbeek komen ophalen. eventueel even aansluiten kan dat ook, het extra draadje heb ik nog liggen. Dat is vlak bij Arnhem nog dichter bij de vuilverbranding bij Duiven/Arnhem