Amazon: Historie en advies gezocht

Lees meer
08-11-2021 20:58 - 08-11-2021 20:59 #196501 door Wouter Blankevoort
Amazon: Historie en advies gezocht is gemaakt door Wouter Blankevoort
Damens/ Heren,

Ik ben sinds Maart de eigenaar van een parelwitte p131 uit 1968 met het kenteken 43-75-FV en ik ben opzoek naar de historie van de auto en restauratie advies.
Wellicht komt dit kenteken uw bekent voor en zou u me kunnen helpen aan de historie van de desbetreffende auto, hiervan was helaas niks aanwezig bij de aankoop.
Verder is het een technisch goede auto, maar mag rondom de nodige carrosserie technische aandacht gebruiken. Ik heb zelf al het een en ander aan plaatdelen vervangen, maar dit had achteraf met meer kennis en vaardigheden gedaan moeten worden. Nu zou ik graag voordat ik verder ga met het aanpakken van de auto het een en ander willen leren met betrekking tot het lassen en bewerken van plaatdelen.

Heeft u zelf ervaringen of een adres met veel kennis dan hoor ik dit graag!

Met vriendelijke groet,
W.Blankevoort 
Te Schagen
     
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2021 11:10 #196506 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Amazon: Historie en advies gezocht
Hallo Wouter, welkom hier! Zo te zien heb je al veel gedaan! Ik zou om te beginnen naar een sleuteldag in je buurt komen, daar zitten altijd mensen die je verder kunnen helpen met raad (en daad..) Je kunt bij het Volvomuseum in Göteborg de productiegegevens van je auto opvragen;
Ik weet je leeftijd niet, maar als je jonger dan ik geloof 30 bent, kun je ook contact opnemen met het jongerenregister, die zijn erg actief!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-11-2021 17:34 #196512 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Amazon: Historie en advies gezocht 43-75-FV
Goedenavond Wouter,

Als je mij het chassisnummer kan doorgeven via een mail naar : jan.venema@hotmail.nl dan kan ik gerichter zoeken in oude ledenlijsten 1983/1985/1988/2014.
op kenteken is dat niet op volgorde namelijk, zie wel 43 55, 43 57, 43 66, 43 75, 43 83, 43 84 en 43 85 FV als  bestaande registraties bij RDW, wil niet zeggen allemaal rijdend, Dus met en zonder APK ed.

Als je inderdaad ook de Nederlandse eigenaren zoekt, dan ga ik voor je verder kijken via dat chassisnummer in de genoemde lijsten.

Met vriendelijke groet&
Jan Venema
lidnr. 3046 (DIC coördinator)
.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2021 19:04 - 12-11-2021 19:06 #196557 door Wouter Blankevoort
Beantwoord door Wouter Blankevoort in topic Amazon: Historie en advies gezocht

Hallo Wouter, welkom hier! Zo te zien heb je al veel gedaan! Ik zou om te beginnen naar een sleuteldag in je buurt komen, daar zitten altijd mensen die je verder kunnen helpen met raad (en daad..) Je kunt bij het Volvomuseum in Göteborg de productiegegevens van je auto opvragen;
Ik weet je leeftijd niet, maar als je jonger dan ik geloof 30 bent, kun je ook contact opnemen met het jongerenregister, die zijn erg actief!

Tom, bedankt voor het advies. Toevallig ben ik pas bij de afstel dag in hoorn geweest, erg gezellig ook al was ik wat aan de late kant. Wellicht dat ik de productie gegevens binnenkort even opvraag! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2021 21:09 #196735 door Wouter Blankevoort
Beantwoord door Wouter Blankevoort in topic Amazon: Historie en advies gezocht 43-75-FV
Beste Jan,

Ik heb u daarnet even en mail gestuurd, alvast bedankt!

Goedenavond Wouter,

Als je mij het chassisnummer kan doorgeven via een mail naar : jan.venema@hotmail.nl dan kan ik gerichter zoeken in oude ledenlijsten 1983/1985/1988/2014.
op kenteken is dat niet op volgorde namelijk, zie wel 43 55, 43 57, 43 66, 43 75, 43 83, 43 84 en 43 85 FV als  bestaande registraties bij RDW, wil niet zeggen allemaal rijdend, Dus met en zonder APK ed.

Als je inderdaad ook de Nederlandse eigenaren zoekt, dan ga ik voor je verder kijken via dat chassisnummer in de genoemde lijsten.

Met vriendelijke groet&
Jan Venema
lidnr. 3046 (DIC coördinator)
.


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 20:21 #197540 door Wouter Blankevoort
Beantwoord door Wouter Blankevoort in topic Amazon: Historie en advies gezocht
Korte update:

Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat de auto eerder heeft mee gedaan aan de Hanze rally in Groningen. Na contact te hebben gehad met de organisatie konden zij mij niet aan informatie van de bestuurders helpen. 
Door wat rond te neuzen op de facebook pagina van de rally toch achter de namen van de bestuurders weten te komen. Ook zij hadden geen "actieve herinnering"  aan waar de auto vandaan kwam, enkel dat ze de auto van iemand uit Veendam  hadden gekocht....... een beetje teleurstellend.

Al met al nog niet verder dan dit gekomen. Wellicht dat dit iemand een bellentje doet ringkelen?
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.