Mijn sahara gele Volvo 164 roest !
- Marleen de Groot
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2026 15:41 #1481063
door Marleen de Groot
Mijn sahara gele Volvo 164 roest ! is gemaakt door Marleen de Groot
Beste Volvo liefhebbers,
Ik heb nu 14 jaar mijn Volvo 164. Inmiddels ( niet zelf want a-technisch) een hele hoop aan gedaan, maar nu moet echt de roest aangepakt worden.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet doen.......
Is er iemand die me daarbij zou willen helpen? Ik woon in Veendam, wellicht woont er iemand in de buurt en kan ik daar naar toe rijden?
Als iemand me op weg kan helpen zou ik erg dankbaar zijn.
Met groet vanuit het hoge noorden;
Marleen de Groot
06-2200 8120
Ik heb nu 14 jaar mijn Volvo 164. Inmiddels ( niet zelf want a-technisch) een hele hoop aan gedaan, maar nu moet echt de roest aangepakt worden.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet doen.......
Is er iemand die me daarbij zou willen helpen? Ik woon in Veendam, wellicht woont er iemand in de buurt en kan ik daar naar toe rijden?
Als iemand me op weg kan helpen zou ik erg dankbaar zijn.
Met groet vanuit het hoge noorden;
Marleen de Groot
06-2200 8120
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerard van der Bend (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2026 19:38 #1481088
door Gerard van der Bend (GAST)
Beantwoord door Gerard van der Bend (GAST) in topic Mijn sahara gele Volvo 164 roest !
Ik was ook op zoek naar een betaalbare oplossing voor lakschade en kwam hier terecht:
schadeservicedinxperlo.jimdofree.com/
. Betrouwbaar en betaalbaar. Er zullen vast vergelijkbare bedrijven in de buurt van Veendam te vinden zijn. Vermijd de grote schadebedrijven met grote overheadkosten en bedrijven die voor verzekeringsmaatschappijen werken, want die rekenen de hoofdprijs. En als Duitsland niet te ver weg is, zou ik daar ook eens informeren.
- PETER Hanot (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-06-2026 07:20 #1481090
door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Mijn sahara gele Volvo 164 roest !
Als het plaatwerk van binnenuit is doorgeroest, met roestblaasjes aan de buitenkant, dan kan een schadebedrijf ook niet veel meer doen dan opvrolijken door te overspuiten, veel geld voor korte tijd.
Foto's zouden ook veel verduidelijken.
Hoe is het met de onderkant gesteld?
Foto's zouden ook veel verduidelijken.
Hoe is het met de onderkant gesteld?
- Gerard van der Bend (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2026 08:33 #1481092
door Gerard van der Bend (GAST)
Beantwoord door Gerard van der Bend (GAST) in topic Mijn sahara gele Volvo 164 roest !
Wanneer plaatwerk is doorgeroest kan dit vervangen worden door nieuw plaatwerk en nadien gespoten. Er is op dit gebied veel mogelijk en in veel gevallen de moeite zeker waard. Dus misschien eerst informeren?
- PETER Hanot (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
15-06-2026 09:38 - 15-06-2026 09:38 #1481093
door PETER Hanot (GAST)
Een schadeherstelbedrijf zal niet zo snel kiezen voor een echte restauratie, maar meer voor de korte termijn oplossing denk ik.
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Mijn sahara gele Volvo 164 roest !
Dat is natuurlijk de juiste oplossing, maar ook wordt er soms gekozen voor het goedkopere " effe wegschuren van de blaasjes, gaten toeplakken en overspuiten"Wanneer plaatwerk is doorgeroest kan dit vervangen worden door nieuw plaatwerk en nadien gespoten. Er is op dit gebied veel mogelijk en in veel gevallen de moeite zeker waard. Dus misschien eerst informeren?
Een schadeherstelbedrijf zal niet zo snel kiezen voor een echte restauratie, maar meer voor de korte termijn oplossing denk ik.
Laatst bewerkt 15-06-2026 09:38 door PETER Hanot (GAST).