Welk type Su carburateur is dit?
- Aidan de Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2007 18:39 #50744
door Aidan de Jong (GAST)
Welk type Su carburateur is dit? is gemaakt door Aidan de Jong (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ben bezig met een restauratie van een Amazone Combi 122s.</p><p>Nu wil ik graag weten wat voor type carburateurs die heeft i.v.m. reviseren.</p><p>Het gaat om 2 su carburateurs voor foto's zie de volgende link. (lukte me niet om een plaatje hierop te plaatsen, vandaar)</p><p>
www.webprint.nl/flash_gateway/published/...16f6068bb75f38e240ec
</p><p>En is het dan een B18a of een B18b motor?</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Groeten Aidan de Jong</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-11-2007 20:24 #87495
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Welk type Su carburateur is dit?
<p>De B18B (P1800 en 123 GT) en de B18D (122S en 544 sport) zijn allebei uitgerust met SU HS6 carburateurs.
In een combi 122S hoort standaard een B18D te zitten met HS6 carburateurs.
Het onderscheid tussen B18B en B18D zit in de compressieverhouding en de nokkenas. De B18B heeft iets meer vermogen.
Succes met de revisie.</p>
In een combi 122S hoort standaard een B18D te zitten met HS6 carburateurs.
Het onderscheid tussen B18B en B18D zit in de compressieverhouding en de nokkenas. De B18B heeft iets meer vermogen.
Succes met de revisie.</p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2007 01:09 #87494
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Welk type Su carburateur is dit?
<p>Hai Aidan,</p><p> </p><p>Wat voor nummer staat er op die driehoekige typeplaatjes op de vlotterkamers?</p><p>Dan kan ik nazoeken wat de specs voor deze carbs zijn en of ze passen bij jouw type motor.</p><p> </p><p>hoor wel,</p><p> </p><p>Jasper</p><p> </p>