Motor komt niet op toeren

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2007 10:51 #50710 door Lars Rengersen
Motor komt niet op toeren is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Vanmorgen na circa 1 km gereden te hebben met mijn Amazon (B18, stromberg, LPG) viel hij zo goed als uit. De symptomen waren:</p><p>- loopt prima stationair, maar gaat horten en stoten als je gas geeft</p><p>- trad op zowel op LPG als benzine</p><p>- verdamper was goed warm en niet bevroren</p><p>- geen geval van dubbele brandstof</p><p>- luchtfilter zit goed vast op carburateur</p><p>Op een gegeven moment haalde ik het slangetje van de vacuumvervroeger eraf en toen deed hij het opeens weer prima. Ook na het er weer op doen van het slangetje deed hij het nog steeds goed. Zowel op LPG als benzine.</p><p>Het niet op toeren willen komen gebeurde laatst ook al even, maar toen ging het opeens vanzelf weer over.</p><p>Waar ik eerst aan zat te denken is een gescheurd membraan in de carburateur, maar dan is het vreemd dat hij het nu weer gewoon prima doet. En omdat het zowel op LPG als benzine gebeurt denk ik ook niet dat het een verstopte sproeier oid is.</p><p>Nu denk ik nog aan een vastzittende vervroegerplaat in de verdeler. Dus daar morgen maar even naar kijken. Iemand anders nog andere suggesties?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Lars</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2007 11:37 #87648 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motor komt niet op toeren
<p>Hoi Lars!</p><p>Omdat er een verband lijkt te zijn met het vacuum, verdenk ik toch op de eerste plaats het membraan en anders de gasschuif. (veel koolaanslag?)</p><p>Bij geen vervroeging trekt de motor slecht, maar komt uiteindelijk wel op toeren, bij teveel vervroeging pingelt de B18 onmiddellijk.</p><p>Het membraan nakijken is trouwens een simpel en kortdurend werkje!</p><p>Succes! Tom</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-12-2007 14:18 #87647 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Motor komt niet op toeren
Ik ben het met Tom eens, lijkt inderdaad een membraan dat aan het scheuren is (of poreus wordt). Ik had deze zomer dezelfde verschijnselen, alleen was dat onderweg (met caravan) in Slowakije. Niet geheel toevallig, lag er al een kleine 20 jaar een (destijds nieuw) membraan achterin. Binnen een kwartier waren we weer onderweg. Thuis toch nog maar een nieuw, nieuw membraan gemonteerd. De oude nieuwe was wat verouderd.

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-12-2007 22:39 #87646 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Motor komt niet op toeren
<p>Hallo Lars,</p><p>Ik heb dit ook weleens gehad met mijn oude Stromberg. Membraam vervangen was het niet. Ik had wat teveel ATF olie erin zitten, dit in combinatie met een wat oudere (dus slapper geworden) veer, deed exact hetzelfde als jij beschrijft.</p><p>Misschien is het iets anders, maar ik dacht ik meld het even! Suc6 met zoeken!</p><p>Groeten Marijn</p><p> </p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2007 14:20 #87645 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motor komt niet op toeren
<p>Bedankt voor jullie reacties. Zojuist de carburateur even open gemaakt. Het membraan bleek heel te zijn. De gasschuif was inderdaad zoals Tom suggereerde vuil. Er zat vrij veel koolaanslag op. Even goed schoongemaakt en nu gaat alles weer helemaal soepel.</p><p>Bedankt voor het meedenken!</p><p>Groeten Lars</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD