Vlamdover B 20

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2007 09:36 #50708 door Ron Linssen (GAST)
Vlamdover B 20 is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ben nog steeds doende met het lek in de vlamdover. Blijkt nu dat de diameter van het gat waar de vlamdover in het motorblok geschoven wordt te klein is voor de diameter van het buisje van de vlamdover. </p><p>Nu is mijn vraag, zijn er in het verleden vlamdovers gemaakt met verschillende diameters van het buisje welke in het blok geschoven wordt ?</p><p>Diameter van het bestaande buisje is 27 mm, terwijl de diameter van het gat in het blok 21,5 mm is. En zo ja heeft iemand een vlamdover met een buisje (welke in het blok geschoven wordt) met een diameter van 21,5 mm.</p><p> </p><p>B.v.d.</p><p>Ron.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2007 13:50 #87652 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Vlamdover B 20
<p>Beste Ron,</p><p>Er staan in het onderdelenboek voor de Amazon B20 inderdaad twee versies een vroege en een late uitvoering. de een heeft een diameter van 22 mm (nr 419473), de ander 27 mm (419808). Deze staan niet in de prijslijst van het VOD, maar tweedehands moet er toch wel aan te komen zijn. Bij beide versies hoort nog een rubberring voor de afdichting. Als die ring ontbreekt kan dat ook je lekkage verklaren.

Het ding heet overigens olievanger in het onderdelenboek, de vlamdover is een klepje wat in de slang naar het spruitstuk hoort.

Onderdelenboek (of de v44 cd rom) is wel een aanrader als je zelf sleutelt!</p><p>succes.</p><p> </p><p> </p>

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2007 22:31 #87651 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic Vlamdover B 20
<p>Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels 1 besteld van een B18 motor. Ik hoop dat die een diameter van 22 mm heeft.</p><p>Dankbaar.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD