compressie versus ongeharde klepzittingen.

Lees meer
17-12-2007 22:29 #50699 door Ron Linssen (GAST)
compressie versus ongeharde klepzittingen. is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Hoi,</p><p>kan het zijn dat de compressie niet optimaal is doordat er in een cilinderkop geen geharde klepzetels zijn aangebracht, terwijl er op gas gereden wordt ?</p><p>Ron.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2007 09:11 #87700 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic compressie versus ongeharde klepzittingen.
<p>Hallo Ron,</p><p>het kan zijn dat de kleppen inslaan, hierdoor verloopt ook je afstelling van je kleppen en daaraan kun je het ook zien. De klepspeling van met name de uitlaatkleppen zal afnemen doordat de klep steeds dieper in de zetel komt te liggen. Dit had bij mij in ieder geval ook duidelijk consequenties voor de compressie (145 B20F). Na montage van een ruilkop met geharde zetels lijkt het wel een nieuwe auto....</p><p>Groet, Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2007 10:18 #87699 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic compressie versus ongeharde klepzittingen.
<p>Paul bedankt voor je reactie. Klinkt hoopgevend.</p><p>Ik heb wel de compressie gemeten met koude motor, dus mogelijk dat hierdoor de waardes ook lager zijn. Ik vond het ook heel vreemd, want indien de zuigerveren versleten zouden zijn dan zou er toch een blauwe rookwalm uit de auto moeten komen, wat bij die van mij helemaal niet het geval is.</p><p>Weet iemand of er grote verschillen zijn in de waardes van de compressie gemeten met een koude of warme motor ?</p><p>Ron.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 12:39 #87698 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic compressie versus ongeharde klepzittingen.
<p>Doe de compressie meting nogmaals, maar giet dan eerst ong. een theelepel motorolie via het bougiegat op de zuiger. Is je compressie dan hoger dan hebben je zuigerveren een probleem. Blijft de compressie gelijk dan verlies je compressie via je kleppen. De olie sluit kortstondig het eventuele lek via je zuigerveren af. De compressie waarden zijn afhankelijk van welke kop erop zit, Kijk eens op deze site, daar kan je de compressiewaardes van de verschillende koppen vinden. Klik op documents, daar staan alle manuals. Je kan ook zien aan hoeveel schroefdraad je klepstellers nog hebben. Weinig schroefdraad over omtestellen dan zijn je (uitlaat)kleppen ingeslagen. </p><p> www.volvoamazonpictures.se/ </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2007 16:16 #87697 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic compressie versus ongeharde klepzittingen.
Vergeet ik nog te melden: het belangrijkste is dat alle meetwaarden van de cylinders vrij dicht op elkaar moeten zitten. Wijken er een of twee veel af dan is dat een hele goede indicatie dat er wat mis is met de betreffende cylinders/kleppen en dat een revisie eraan zit te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2007 11:20 #87696 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic compressie versus ongeharde klepzittingen.
<p>Ik ga de compressie meten als de motor warm is, mogelijk komen er dan andere waarden uit. Ik weet niet of er dan een verschil is van 2 Bar. Ik hoop van wel.</p><p>Bedankt voor de tips en de verwijzing naar de Volvoamazonpictures.</p><p>Ron.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.