olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis

• bart korn (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-01-2008 00:06 #50662 door bart korn (GAST)
olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis is gemaakt door bart korn (GAST)
<p>een paar weken geleden een b20 motor met turbo in mijn 142 gezet rijd goed maar lekt olie en koelvloeistof bij het koppelingshuis.</p><p>de olie zal wel van de krukas keerring zijn,maar kan niet vinden waar de koelvloeistof vandaan komt .</p><p>waar zal het vandaan komen en zal de vilt keerring nog dicht trekken (blok heeft 6 jaar stil gestaan).</p><p>groeten bart</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Edwin Jongejan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-01-2008 09:51 #87912 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis
Kunnen het niet de slangen zijn die vanaf je blok naar je kachel lopen ?
En foto's willen we zien van de turbo!!

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 12:03 #87911 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis
Maak alles goed schoon en probeer het dan te localiseren. De koelvloeistof kan via een slang oid lopen waardoor het lek op een heel andeer plek kan zitten dan waar je het ziet. Eventueel met talkpoeder strooien, kan je goed de leksporen volgen. De talkpoeder spuit je er zo weer af met de tuinslang. De kachelslang of de stalen pijp waar deze op zit aangesloten, lijkt me idd de 1e verdachte. In de pijp kan een pin gaatje zitten wegens doorroesten van binnen uit.

• bart korn (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-01-2008 16:47 #87910 door bart korn (GAST)
Beantwoord door bart korn (GAST) in topic olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis
<p>bedank voor de snelle reactie,ik had de slangen naar de kachel al nagelopen maar die zijn dicht.</p><p>een gaatje in het stalen pijpje klinkt als een oplossing,zeker omdat het blok een tijdje stil heeft gestaan.</p><p>ik heb wel fotos van de motor met turbo in aanbouw,en in de auto maar ...weet niet hoe ik ze op deze forum krijg. </p><p>ik kan ze wel naar je mailen.</p><p>bart</p>

• Ton van Schilt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2008 22:13 #87909 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic olie en koelvloeistof lek bij koppelingshuis
Betreft foto's op het forum zetten zoek eens met de zoekfunctie : afbeelding plaatsen.

Je moet nl eerst je foto naar de fotoemmer van het forum oploaden en dan kan je hem in je onderwerp plaatsen

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD